نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از فعالیت‌های انجام شده در ایام تطیلات نوروز ابراز خرسندی کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان از فعالیت‌های انجام شده در ایام تطیلات نوروز
به گزارش گلستان24؛آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با مدیر کل، معاونان و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین همشهریان در نوروز ۹۷ فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفت که بسیار خوشحال کننده است.

وی افزود: استان گلستان سوابق تاریخی مهمی دارد، ولی در میدان نیست و این وظیفه سازمان هایی، چون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که با تمهیدات و برنامه ریزی لازم این استان را در کشور به خوبی معرفی کنند و همانند استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز، گلستان را هم وارد میدان کنند.

آیت الله نور مفیدی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های مثبت انجام شده طرح دیوار دفاعی گرگان و طرح گردشگری جزیره آشوراده بود که انتظار ما بیشتر از اینهاست چرا که با تلاش بیشتر از طریق این طرح‌ها می‌توان جاذبه جهانی و بین المللی ایجاد کرد.

وی در ادامه گفت: موضوع اقامتگاه‌های بوم گردی و جشن‌های ملی نوروزگاه‌ها و برنامه‌های روستایی که در ایام عید نوروز در سطح استان انجام شد و مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب کرد برای ما خوشحال کننده است و باید روستاییان برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران آموزش‌های لازم را ببینند.

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری گلستان نیز در این دیدار گفت: با همکاری امور روستایی، فرمانداران و بخشداران توانستیم ۱۷ نوروزگاه، ۱۶ دهکده گردشگری و ۳۳ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در سراسر استان برگزار کنیم.

وی افزود: امسال فضا متفاوتی را با برگزاری این جشن‌ها و شادمانی‌ها در استان تجربه کردیم و با استقبال بی نظیری از سوی همشهریان، مسافران و گردشگران مواجه شدیم.

کریمی اضافه کرد: نمایشگاه‌ها و بازار چه‌های موقت صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروز که با هدف معرفی آثار صنایع دستی استان و حمایت از فروش آن برپا شد؛ فروش ۴۰ میلیارد ریالی را برای هنرمندان به ارمغان آورد و این رقم در مقایسه با دیگر استان‌های کشور رقم چشمگیری بوده است.

وی در ادامه گفت: امسال اقوام گلستان اعم از ترکمن، سیستانی، بلوچ، ترک، کرد، محلی، کتول و قزلباش در استان درخشیدند، دیده شدند و پیام‌های تشکر آن‌ها را نیز دریافت کردیم.

کریمی در پایان افزود: روستا‌های هدف گردشگری زیادی را در سطح استان داریم و امسال با بهره برداری ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در این روستا‌ها توانستیم پذیرای گردشگران فراوانی که قسمت اعظم آن را گردشگران خارجی تشکیل می‌دادند به نحو مطلوبی باشیم.


/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار