رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: یکی از برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان امضای تفاهم‌نامه برای ایجاد مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین حوزه سلامت در استان است.

راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری‌های حوزه سلامت در گلستان

گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی غفاری صبح امروز در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از برخی طرح‌های دانش‌بنیان در استان اظهارداشت: استان گلستان را می‌توان یکی از قطب‌های برتر حوزه پزشکی کشور در نظر گرفت. با توجه به این ظرفیت قرار است مرکز نوآوری سلامت و فناوری‌های حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان در محلی با متراژ حدود 700 مترمربع راه‌اندازی و تجهیز شود.

وی افزود:در این مرکز خدمات حمایتی برای نمونه‌سازی و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات حوزه مهندسی پزشکی ارائه خواهدشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان از امضای 4 تفاهم‌نامه همکاری بین پارک، دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این سفر خبر داد و گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه سلامت، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو در حوزه سلامت، سرعت‌بخشی به انطباق نتایج تحقیقات حوزه سلامت و بهداشت با کسب‌وکارهای این حوزه و معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای ایجاد کسب‌وکارهای جدید در حوزه سلامت است.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه‌ها به دنبال تجاری‌سازی نتایج تحقیقات کاربردی و ثروت‌آفرینی مبتنی بر علم در حوزه سلامت، تحقق ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با بدنه صنعتی، حمایت از نوآوران و فناوران حوزه سلامت و تسهیل در ایجاد شبکه‌های تخصصی و خوشه‌های فناوری و ارتباط بین متخصصان علمی، فنی و واحدهای فناور خواهیم بود.

غفاری گفت: ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به ایده‌پردازان و فناوران از جمله فضای مناسب کاری، سالن جلسات، دوره‌های آموزشی، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، سرمایه‌گذاری و غیره نیز از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری‌های حوزه سلامت در استان است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار