سرپرست هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گلستان با بیان اینکه ورزشکاران بااستعداد زیادی در روستاهای استان در رشته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، گفت: برای ارائه خدمات به این ورزشکاران نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مسوولان استان هستیم.

نیازمند حمایت‌ مسوولان استان برای ارائه خدمات به ورزشکاران روستایی هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، فرید اصغری صبح امروز در جلسه با علی نصیبی مدیرکل روستایی استانداری گلستان اظهار کرد: با وجود اینکه جوانان روستایی در استان گلستان در رشته‌های محتلف ورزشی در سطح کشور و حتی بین‌المللی صاحب عنوان‌های زیادی هستند ولی به علت فقر زیرساختی در برخی روستاها از جمله نداشتن فضاهای ورزشی مورد نیاز و کمبود امکانات مالی قادر به خدمت‌رسانی لازم به همه روستاییان نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه ورزش باعث انسجام درونی در جامعه خصوصا جوامع روستایی که جایگاه تولید و اقتصاد محلی استان بر عهده دارد، خواهد شد، تصریح کرد: نباید به هیچ بهانه‌ای توجه به ورزش روستائیان نادیده گرفته شود و از هر ظرفیتی برای توسعه این بخش بهره گرفت.

سرپرست هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گلستان گفت: تجربه نشان داده است که روستاییان از برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی به ویژه در بخش همگانی در روستای خود استقبال بالا و چشم‌گیری می‌کنند یکی از نمونه خوب و موفق در این استان اقدام ارزنده جشنواره‌های روستایی که از سوی دفتر روستایی در سال‌های گذشته با موفقیت انجام گرفت، است.

 

اصغری با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان روستایی گلستان دارای استعدادهای فراوانی در رشته‌های مختلف ورزش هستند، خاطرنشان کرد: به دلیل تمرکز امکانات در مراکز شهرها و بی‌توجهی به ظرفیت بی‌شمار در روستاها، برخی اوقات شاهد هدررفتن استعدادهای ورزشی جوانان روستایی هستیم که این مساله را باید با توجه و حمایت بیشتر از این قشر جبران کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۲۵ خانه ورزش روستایی به همت اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این خانه‌های ورزش روستایی با هدف ایجاد و توسعه شور و نشاط بین جوانان و اهالی روستا، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای ورزشی به ویژه در رده‌های پایه و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

سرپرست هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گلستان یادآور شد: با تاکید مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان ساخت خانه ورزش در روستاهای دیگر استان همچنان ادامه دارد و امیدواریم دهیاری‌ها با واگذاری بنای ۱۰۰ متری، فرصت راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاهای خود را فراهم کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت توجه و توسعه ورزش برای ایجاد نشاط اجتماعی در روستاها گفت: این دفتر در برگزاری جشنواره‌هایی روستایی به دنبال توسعه بازی‌های محلی و بومی بوده و به دنبال تقویت نشاط اجتماعی در جامعه روستایی بوده است.

علی نصیبی اظهار کرد: در این مدت در بازدید از روستاهای استان، همواره یکی از مطالبات مردم توجه به ورزش و ایجاد زیرساخت و ارائه امکانات در این بخش است.

وی تصریح کرد: توجه به ورزش در کنار آموزش، تقویت زیرساخت‌ها و امکانات یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جوانان در روستاها محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری گلستان برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی به مناسبت‌های مختلف در روستاهای استان را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت خیران و علاقه‌مندان به ورزش برای تحقق این موضوع تاکید کرد و گفت: باید با تلاش اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های روستایی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در این خصوص برنامه‌ریزی کرد.

وی اضافه کرد: دفتر روستایی استانداری گلستان برای ایجاد هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی در سطح روستاهای دارای ظرفیت آمادگی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار