عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری دانش‌بنیان شدن بسیاری از صنایع بزرگ ملی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع معدنی در دستور کار امسال مجلس قرار دارد.

مجلس به‌دنبال دانش‌بنیان شدن‌ صنایع بزرگ‌ کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحسن دهنوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گلستان در گرگان‌ به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از عواقب بهره نبردن صنایع بزرگ از علم و ثروت شرکت های دانش‌بنیان نیستند، خام‌فروشی تولیدات است که مجلس به دنبال عبور از این خام فروشی و حرکت به سمت تولید محصولاتی باارزش افزوده بالا متکی به دانش و فناوری روز خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سهم درآمد حاصل از تولید محصولات دانش‌بنیان از درآمد ناشی از تولید ناخالص ملی هشت صدم درصد است، گفت: یکی دیگر از وظایف مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار سال، نظارت بر مجموعه‌های دولتی برای خرید کالای دانش‌بنیان داخلی است.

دهنوی افزود: وقتی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توان تولید محصولات مشابه خارجی با تکنولوژی و فناوری روز را دارند باید جلوی خرید همان کالا با تولید خارجی گرفته شود که این کار سبب حمایت و ایجاد انگیزه در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۱۳ سال بدون تغییر باقی مانده بود، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان براساس دستاوردها و علم روز رشد و توسعه پیدا می کنند اما در گذشته قانون حمایت از این شرکت‌ها تغییری نکرد و مجلس فعلی با بررسی آن، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را مصوب کرد.

وی اضافه کرد: در قانون جدید مصوب مجلس، مزیت‌ها و حمایت‌های متعدد و لازم به لحاظ قانونی، مالی و ساختارهای پشتیبانی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار