هزار جریبی:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:حذف برخی از اقلام خوراکی از سبد غذایی خانوارها هزینه های درمانی کشور را بالا می برد.

حذف میوه و محصولات پروتئینی از سبد خانوارها با تورم  ۱۰.۲ درصدی تناقض دارد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ نبی هزار جریبی در خصوص وضعیت قیمت کالاها در بازارها گفت:علاوه بر گلایه های مردمی مبنی بر گرانی کالاها مخصوصا اقلام خوراکی، با توجه به اینکه بخشی از خریدهای خانواده را شخصا انجام می دهم دقیقا مشخص است که قیمت کالاها افزایش محسوسی داشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نرخ  تورم مربوط به برخی کالاها چند برابر شده است بطور مثال قیمت نهاده های دام و طیور با افزایش قابل توجهی روبرو شده است، به نظر می رسد در این رابطه مافیا وجود دارد که بطور طبیعی هزینه تولید را بالا برده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد:اعلام نرخ تورم  10.2 درصدی جای تعجب دارد چرا که در مجموع قیمت بسیاری از کالا در واقیعت بسیار بالا رفته است.

حذف برخی از اقلام خوراکی از سبد غذایی خانوارها هزینه های درمانی کشور  را  بالا می برد 

هزار جریبی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:در مدت اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز و میوه و محدود بودن درآمد بسیاری از خانوارها، مواد خوراکی از سبد غذایی حداقل بخشی از خانوارها حذف شده از طرفی حتی رشد قیمت مرغ نیز باعث شده این محصول پروتئینی نیز کم کم از سبد غذایی بسیاری از خانوارها حذف شود.

وی افزود:حذف و کاهش کیفیت اقلام خوراکی سبد غذایی خانوارها در آینده مشکلات بخش درمان را تشدید می کند چرا که طبیعی است سلامت خانوارها با حذف مواد غذایی با چالش روبرو می شود.  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت باید به وضعیت معیشت خانوارها رسیدگی جدی شود و ارزهای دولتی با لحاظ اولویت، به تامین اقلام خوراکی و دارو اختصاص داده شود.

گفتنی است نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به تیرماه 1397 نسبت به دوازده ماه منتهی به تیرماه سال 96 معادل 10.2 درصد اعلام شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار