شهریاری یکی از اهالی «کوی محتشم» شهرستان گرگان گفت: متاسفانه تعدادی از افراد در کوی محتشم شهرستان گرگان به صورت آزادانه اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند به نوعی که فکر می‌کنم مسوولان متولی آرامش این مکان را به طور کلی به دست فراموشی سپردند.

بازار گرم فروش مواد مخدر در کوچه پس‌کوچه‌های شهر

به گزارش گلستان ۲۴؛ قطار سریع مواد مخدر در کشور با سرعتی عجیب جوانان ایرانی را به مقصد نامعلوم تباهی سوار کرده است و زمینه‌های نابودی هرچه بیشتر خانواده‌ها را فراهم می‌کند و متاسفانه در حاشیه‌های شهرستان گرگان نیز مکان‌هایی یافت می‌شود که مواد مخدر در کمین جوانان و نوجوانان نشسته است و قصد نابودی آنان را دارد.

این روزها شاهد آن هستیم که در جهت جذب مشتری بیشتر مواد مخدر در اشکال، اندازه‌ها و اسامی گوناگونی روانه بازار می‌شود تا با گسترش بازار مصرف در میان همه سنین مشتری خاص خود را پیدا کند که در این راستا باید مسوولین متولی جلوی فروش آزادانه مواد مخدرها را بگیرند و با عرضه‌کنندگان مواد مخدر برخوردی جدی داشته باشند.

* فروش آزادانه مواد مخدر در «کوی محتشم» گرگان/ اکثر فروشندگان مواد مخدر از اعضای یک خانواده هستند/ بستر امنی در کوی محتشم وجود ندارد

شهریاری یکی از ساکنان کوی محتشم شهرستان گرگان است که از وضعیت نابه سامان این منطقه گلایه می‌کند و در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: متاسفانه وضعیت «کوی محتشم»  شهرستان گرگان ناخوشایند است و این درحالی است که در سالهای گذشته وضعیت بهتری در این مکان حکمفرما بود و پلیس در این زمینه اقدامات خوبی را انجام می‌داد و ما شاهد دستگیری چندین عامل پخش مواد مخدر در این مکان بودیم ولی متاسفانه امروزه شاهد فروش آزادانه مواد مخدر در این مکان هستیم که جوانان و به تبع آن جامعه را به فساد می‌کشند.

مواد مخدر به راحتی به مردم فروخته می‌شود و خرید و فروش مواد مخدر به نوعی است که گویی در بقالی مشغول خرید هستید و عوامل فروشنده مواد مخدر بدون هیچگونه ترس و استرس و به صورت آزادانه اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند.

این شهروند ادامه داد: حتی مد شده است که در معابر عمومی اقدام به تزریق مواد مخدر می‌کنند و بدون اینکه به شهروندان دیگر احترام گذاشته شود این اقدام متاسفانه صورت می‌گیرد و روز به روز شاهد افزایش تعداد مصرف‌کننده در این محله هستیم.

متاسفانه در «کوی محتشم» اکثر فروشندگان مواد مخدر از اعضای یک خانواده هستند و بیشتر این افراد کم سن و سال و جوان هستند که دست به این اقدام می‌زنند.

شهریاری افزود: در راستای کار فرهنگی بارها و بارها به تمام دستگاه‌های متولی مراجعه کردیم و یکسری دستگاه‌ها نظیر شورای هماهنگی مواد مخدر در گلستان می‌توانند به ما یکسری بنر و بروشورهایی در این زمینه ارائه دهند و ما آنها را بین مردم توزیع خواهیم کرد.

متاسفانه بستر امنی در «کوی محتشم» وجود ندارد و روز به روز شاهد افزایش عاملین پخش در این منطقه هستیم و حتی طرف خانه در این مکان خریده است و اقدام به فروش مواد مخدر می‌کند.

* با عاملان پخش مواد مخدر هیچ مشکلی نداریم/ ۸ مرحله بازدید و عملیات در منطقه کوی محتشم گرگان صورت گرفت

رئیس پلیس مواد مخدر استان گلستان گفت: در راستای مواد مخدر یکسری اقدامات جدی نیاز است که انجام شود ولی ما طرح‌هایی را در راستای مبارزه به مواد مخدر در تمام مناطق آلوده (پرخطر، کم‌خطر و عادی) در سطح شهر در دستورکار خود قرار دادیم و کوی محتشم نیز جزو یکی از مناطقی است که در دستورکار ما قرار دارد و تاکنون چندین طرح در این زمینه در کوی محتشم صورت گرفته است.

غربا خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس جزو اقدامات صلبی و مقابله‌ای است و نیاز به اقدامات فرهنگی و پیشگیری نیز دارد که باید در محلات، جلسات فرهنگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، جلسه پیشگیری از اعتیاد، ارائه خدمات مشاوره‌ای و نمایشگاه‌های ثابت و سیار برای مقابله با مواد مخدر و غیره برگزار شود.

نیاز به مشارکت مردمی و همکاری مردمی داریم و خانواده مهمترین نقش برای مقابله با مواد مخدر را داراست و پلیس این آمادگی را دارد که به محض دریافت گزارشات مردمی اقدام لازم را انجام دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: در راستای مقابله با عاملین پخش مواد مخدر هیچ مشکلی نداریم و قوه قضاییه در این زمینه با ما هماهنگی‌های لازم را دارند و ما مشکلی در زمینه مقابله با عاملین مواد مخدر نداریم ولی نیاز داریم دستگاه‌های متولی که در زمینه پیشگیری و فرهنگی موثر هستند پای کار بیایند دستگاه‌هایی که در زمینه پیشگیری موثر هستند نظیر سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم‌پزشکی، مراکز بهداشت در این زمینه اقدام کنند.

غربا تصریح کرد: دستگاه‌هایی نیز در زمینه فرهنگی و تبلیغی می‌توانند ما را در این زمینه کمک و یاری دهند دستگاه‌های نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند در محلات نقش‌آفرینی کنند و در زمینه مقابله با مواد مخدر گام مهمی را بردارند.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که پیشگیری بهتر از درمان است و هر چه ما در امورات پیشگیری فعال باشیم در درمان و مقابله راحت‌تر خواهیم بود.

رئیس پلیس مواد مخدر استان گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مرحله بازدید و عملیات در منطقه کوی محتشم شهرستان گرگان صورت گرفته است و برخورد قضایی با افراد به ما ارتباطی ندارد ما از طریق روش‌های دیگری این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و نیروی پلیس این ظرفیت را دارد تا با عاملین پخش و فروش مواد مخدر برخورد جدی کند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار