اینستاگرام درحالی برخی صفحات جبهه مقاومت را به بهانه «محتوای خشونت‌آمیز» مسدود و یا حذف می‌کند که بسیاری از گروه‌‌های تکفیری به راحتی تصاویر جنایات خودشان را در این شبکه اجتماعی بازنشر می‌کنند.

تیغ سانسور «اینستاگرام» بر پیکره صفحات مقاومت+تصاویر

به گزارش گلستان24، پس از آن که اینستاگرام هفته گذشته فیلم مربوط به جنایت فتنه گران در سال 88 بود را از صفحه شخصی حمیدرسایی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی حذف کرد، این بار، صفحه اینستاگرام شبکه بنیاد فرهنگی «صبح قریب» که اخبار مقاومت بخصوص مقاومت شیعیان را منتشر می‌کرد، پاک کرد.

اینستاگرام فیلمی که مربوط به کودتای سال 88 است و درآن یک بسیجی آتش زده میشود را از صفحه حمید رسایی rasaee.ir حذف کرد!

 

مسئول روابط عمومی بنیاد فرهنگی صبح قریب درباره پاک شدن صفحه این موسسه به فارس گفت: صفحه اینستاگرام این بنیاد که به تازگی راه‌اندازی شده بود و مطالب جبهه مقاومت با استقبال خوب کاربران در روزهای ابتدایی مواجه شده بود، پس از به اشتراک گذاری پست «از کلینتون تا ترامپ، رسوایی امریکایی ها پایانی ندارد- جنایت علیه شش زن با ادعای حقوق بشر!» با هشتگ «watergate» اینستاگرام صفحه بنیاد فرهنگی صبح قریب به آدرس«instagram.com/sobhegharib_ir» را از دسترس مخاطبان خارج و حساب کاربری آن را پاک کرد.

 

وی افزود: توضیح اینستاگرام در این اتفاق همان پیغام همیشگی رعایت نکردن خط کشی این کمپانی در انتشار پست‌ها عنوان شد.

وی ادامه داد: ما برای ادامه دادن مسیرمان صفحه این بنیاد را با آدرس جدید(اینجا) دوباره راه اندازی کردیم.

گفتنی است پیش اینستاگرام اکانت امام خمینی(ره) با نام کاربری emamkhomeini که روزانه تصاویر دیده نشده‌ای از امام راحل(ره) را منتشر می کرد، حذف کرده بود و مدیریت اینستاگرام در پاسخ به پیگیری های متعدد مدیران این صفحه تنها به ارسال متن تکراری و خودکاری که برای حذف صفحه های نامناسب به لحاظ محتوای خشونت آمیز و یا مستهجن و هم چنین صفحات تبلیغاتی ارسال می کند، بسنده کرده بود.

 

* حذف مکرر صفحات سیدحسن

این شبکه اجتماعی سال پیش نیز صفحه منتسب به سیدحسن نصرالله را نیز بسته بود. مسدود شدن این صفحه پس از به اشتراک گذارى بریده فیلم سخنرانى هاى سیدحسن نصرالله در مراسم دهه اول محرم و حمایت ایشان از انتفاضه سوم فلسطین رخ داده بود.

 

* ترس از حاج قاسم

مدیریت اینستاگرام خرداد امسال نیز صفحه منتسب به سردار قاسم سلیمانی با بیش از ده ها هزار عضو در اینستاگرام را بست، در این صفحه بیش از چهارصد مطلب مختلف، مرتبط با تصاویر سردار و مدافعان حرم به اشتراک گذاشته شده بود. این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از این نیز اینستاگرام یک بار صفحه سردار سلیمانی را بسته بود اما هنگامی با واکنش مخاطبان ایرانی مواجه شد، این صفحه را مجددا فعال کرده بود.

 

به گزارش فارس، این شبکه اجتماعی در حالی صفحات چهره های مقاومت را هر از چند گاهی مسدود و یا حذف می‌کند و پیغام ثابت «یکی از دلایل اصلی ما، تهدید و آزار رساندن حساب کاربری موردنظر به دیگران و حمایت از گروه‌های خشن است» را ارائه می‌کند که با میلیون‌ها حساب کاربری با محتویات خشن و مستهجن و صدها حساب کاربری که توسط گروه‌های تکفیری تروریستی چون داعش فعال هستند و صحنه‌های خشن سربریدن و ... را منتشر می‌کنند، برخورد نمی‌کند.

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار