مسئول محصولات علوفه‌ای جهاد کشاورزی گلستان:

مسئول دفتر ذرت و محصولات علوفه ای جهاد کشاورزی گلستان گفت: برداشت ذرت علوفه ای از سطح از مزارع استان گلستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود از این سطح، بیش از ۴۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

بیش از ۴۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در گلستان تولید می‌شود

به گزارش گلستان 24، غلام‌رضا شریفی جهان‌تیغ  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح یک هزار هکتار از مزارع گلستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت، بیش از 40  هزار تن ذرت علوفه‌ای تولید شود.

وی افزود: در استان گلستان دو نوع ذرت علوفه‌ای  دیررس و متوسط به نام‌های ماکسیما، ان اس 640 و سروکلی کشت می‌شود که در رقم دیررس در بازده زمانی  90 تا 100 روزه و رقم زودرس هم در دوره 85 تا 90 روزه برداشت می‌شود.

مسئول دفتر ذرت ومحصولات علوفه‌ای جهادکشاورزی گلستان تصریح کرد: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای بهاره نسبت به سال گذشته 500 هکتار کاهش یافته که به علت کمبود منابع آبی و خشکسالی امسال بوده است.

جهان‌تیغ گفت: این محصول توافقی و با قیمت 190 تومان از کشاورزان در اتحادیه‌ها و تعاونی‌های دامداران سطح استان گلستان خریداری می‌شود.

وی افزود: قیمت این محصول نسبت به پارسال افزایشی 11 درصدی داشته است.

مسئول دفتر ذرت و محصولات علوفه ای جهاد کشاورزی گلستان اظهار داشت: هر ساله ذرت علوفه‌ای تولید شده در استان گلستان علاوه بر تامین نیاز داخل استان، به استان‌های همجوار مانند استان سمنان، خراسان شمالی و رضوی و مازنداران هم صادر می‌شود.

جهان‌تیغ تصریح کرد: از مزایای کشت این محصول طول دوره رشد کوتاه مدت و عملکرد بالا، اماکن کشت تابستانه پس از برداشت محصولات گندم، جو و کلزا، قدرت سازگاری و تطابق با آب وهوا و شرایط اقلیمی استان، امکان تهیه بذور هیبرید در استان و تامین ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت آن در استان است.

وی افزود:  کاشت تابستانه این محصول هم از ابتدای تیرماه در استان گلستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود در بیش از 5 هزار هکتار از زمین‌های گلستان کشت شود.

مسئول دفتر ذرت و محصولات علوفه ای جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود که نسبت به پارسال کشت این محصول 3 هزار هکتار کاهش یابد.

جهان‌تیغ اظهار کرد: ذرت علاوه بر تامین 20 تا 25 درصد  تغذیه انسانی، بین 60 تا 75 درصد مصرف دامی و 5 درصد فرآوردهای صنعتی مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار