رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس خبر داد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس از درمان رایگان متکدیان بیمار ساماندهی شده توسط بهزیستی و شهرداری خبر داد.

درمان رایگان متکدیان بیمار ساماندهی‌شده توسط بهزیستی و شهرداری

به گزارش گلستان 24 ؛  از گنبدکاووس، رضا صابری صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور و جان باختن جمع کثیری از هموطنان عزیزمان در استان کرمانشاه، اظهار کرد: ضمن عرض تسلیت صمیمانه به همه مردم شریف کشورمان آماده هرگونه کمک به عزیزانمان در استان کرمانشاه هستیم و تاکنون نیز کمک‌های درخواستی را در مجموعه کمک‌های شهرستانی به این مناطق ارسال کرده‌ایم.

وی با اشاره به موضوع جلسه مبنی بر ساماندهی و رفع مشکل تکدی‌گری در شهرستان گنبدکاووس، افزود: آنچه در حوزه وظایف و رسالت‌های ما در شبکه بهداشت و درمان است بعد از جمع‌آوری متکدیان از سطح خیابان‌هاست که ما کاملا آماده پذیرش همه این عزیزان به صورت رایگان و آزمایشات لازم و در صورت لزوم درمان آنها هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه هر زمان همکاران ما در ادارات بهزیستی و یا شهرداری اعلام کنند برای تزریق واکسن و یا معاینه متکدیان جمع‌آوری شده آماده‌ایم، خاطرنشان کرد: بارها شده که با افرادی مواجه شده‌ام که با در دست داشتن نسخه‌های پزشکی و به بهانه فقدان تمکن مالی برای تهیه دارو تکدی‌گری می‌کنند و در قبال درخواست من برای حضور در شبکه بهداشت و درمان رایگان پاسخ مثبت نداده‌اند.

صابری با انتقاد از برخورد ضعیف قضایی با تکدی‌گران در سطح شهر، ادامه داد: برای حل مشکل تکدی‌گری باید برخورد قانونی مناسب و همکاری همه جانبه با دستگاه‌های مجری صورت بگیرد و اینگونه نباشد که همچون مساله قاچاق دارو برخوردها سطحی و غیر بازدارنده باشد.

وی با اشاره به اینکه رافت اسلامی به عنوان یک اصل در جامعه اسلامی مورد قبول است، اما حد مشخصی دارد، گفت: نمی‌شود همه مسائل را با رافت اسلامی رفع کرد و در برابر نا به‌هنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های این چنین از برخوردهای قانونی و لازم که بازدارنده است غفلت کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بسیاری از متکدیان موجود در سطح شهر گنبدکاووس توسط اشخاص دیگری در خارج از شهرستان مدیریت می‌شوند، تصریح کرد: بنده خودم مشاهده کردم که فردی یک نوجوان فلج را صبح با خودروز به مقابل بیمارستان شهید مطهری آورده و شب نیز به دنبال او آمده و او را با خود می‌برد و با در طی روز با گذاشتن یک نوشته ر مقابل وی و سواستفاده از احساسات مردم درآمد خوبی نیز کسب می‌کند.

صابری با بیان اینکه کپرنشینانی که توسط اداره بهزیستی شناسایی شده و به علت بیماری سل امکان انتقال آنها به مرکز نگهداری وجود ندارد به صورت رایگان درمان خواهند شد، اضافه کرد: همکاران عزیز ما در اداره بهزیستی مشخصات و آدرس اینگونه افراد را به ما بدهند تا در اسرع وقت نسبت به درمان این افراد اقدام کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار