اینجا قرق؛ اینجا گویی مردمانش دیگر دچار روز مرگی نیستند چند روزی است که حال و هوای روستا ابری است و انگار ابرها نیز دنبال بهانه ای می گردند تا بگریند.

اینجا قرق؛ آرامگاه ابدی دو دردانه دست بسته + تصاویر

به گزارش گلستان 24، روستای قرق از توابع شهرستان گرگان به عنوان آرامگاه ابدی دو لاله بی نشان فاطمی و دو دردانه دست بسته انتخاب شده است از اینرو مردم این روستا از بازاری، کارمند، کارگر ، دانشجو، دانش آموز، پیر و جوان و خردسال جهت در آغوش گرفتن این پروانه های بال بسته روز شماری می کنند.

IMG 2483

خبرنگار ما به روستای قرق اعزام شد تا در جمع مردم ولایتمدار این روستا از مکان تشییعو تدفین شهدای غواص و حال و هوای مردم روستا گزارشی تهیه نماید.

شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه تزریق می کنند

لیلا دیدار دانشجوی دانشگاه منابع طبیعی گرگانکه از بسیجیان فعال فرهنگی روستا نیز می باشد تیمی فرهنگی به همراه دوستان خود برای فضاسازی و برنامه های فرهنگی جهت میزبانی در خور شهدا تشکیل داده اند.

لیلا دیدار با ابراز خرسندی از اینکه روستای قرق میزبان دو شهید گمنام و غواص عملیات کربلای 4 می باشد گفت: روستای قرق از جمله مکان هایی بود که از همان ابتدا تدفین شهدا در روستا قطعی و به روستا اعلام شد این خبر حال و هوای روستا را منقلب و کربلایی کرد و خیلی زود میزبانی قرق در روستاهای اطراف پیچید و هرکس در حد توان اعلام آمادگی می کند تا در این خصوص کوتاهی صورت نگیرد.

IMG 2495

وی افزود: بسیجیان در نشست های مختلف با دهیار و شورای روستا اعلام آمادگی خود را اعلام کردند و آنان نیز ضمن استقبال کمیته اجرایی را شکل دادند.

در ادامه خبرنگار ما سراغ مسعود افندی دهیار پرتلاش روستای قرق رفته و از او در خصوص مکان تدفین شهدا پرسید که افندی در پاسخ گفت: در همان ساعات اولیه اعلام میزبانی از دو شهید والامقام،کمیته اجرایی و ستاد استقبال از دو دردانه دست بسته در دستور کار دهیاری قرار گرفت و در جلسه ای دو مکان را به عنوان اولویت اول و دوم به استان پیشنهاد دادیم که اولویت اول جنب هلال احمر روستا و اولویت دوم پشت پایگاه بسیج تعیین شد.

اهالی روستای قرق با شور و اشتیاق خاصی جهت میزبانی از دو دردانه دست بسته لحظه شماری می کنند

افندی افزود: در ابتدا با اولویت دوم که پشت پایگاه بسیج بود موافقت شد در صورتی که اولویت نخست ما جنب هلال احمر بود با پیگیری نمایندگان مجلس و شورای روستا موفق شدیم حدود 3هزار متر زمین را از هلال احمر جهت یادمان دو شهید غواص و ایجاد فضای فرهنگی تهیه نماییم و با برگزاری جلسات مختلف تلاش می کنیم مراسمات فرهنگی و مذهبی متنوعی جهت استقبال از شهدا، شب وداع با شهدا و تشیع و تدفین شهدا برگزار نماییم و روستاییان قرق همانند دیگر شهرستان های استان حماسه ای جاودان در استقبال از شهدا به نمایش بگذارند.

IMG 2490

پایگاه بسیج قرق، اولویت دوم تدفین شهدا

همانطور که با افندی صحبت می کردم جمعی از جوانان روستا را پشت وانت دیدم که وسایلی را جهت آذین بندی فضا حمل می کردند و با ذکر صلوات و مداحی یکی از بردارن با روحیه بسیجی و جهادی خود را آماده حضور لاله های بی نشان می کند.

IMG 2486

داخل روستا قدم می زدم که متوجه شدم داخل زینینه قرق هیات های مذهبی جلسه ای جهت استقبال از شهدا برگزار کردند که خواهران بسیجی و اهالی روستا از اعلام آمادگی خود برای تشییع و تدفین شهدای غواص سخن می گفتند.

IMG 2491

خلاصه اینکه اینجا قرق ، اینجا بوی شهادت و جبهه می دهد، اینجا امروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب تشیع غوغایی به پا می شود .

آری گفته اند دو دریادل عملیات کربلای 4 بر روستاییان این خطه منت نهادند و قرق را به عنوان آرامگاه ابدی خود انتخاب کرده اند.

اینجا قرق؛ اینجا گویی مردمانش دیگر دچار روز مرگی نیستند چند روزی است که حال و هوای روستا ابری است و انگار ابرها نیز دنبال بهانه ای می گردند تا بگریند.

اینجا قرق؛ آسمان نیز همگام با مردم با صفای روستا بیقرار باریدن است اینجا همه چیز مهیا ست چشمان منتظر پروانه های بال بسته، دل های بیقرار و عاشق و دستان باز اهالی جهت به آغوش گرفتن دستان بسته.

اینجا قرق؛ میزبان دو دریادل خط شکن عملیات کربلای4

دانشجوسلام

ارسال نظر

آخرین اخبار