معاون فناوری و اطلاعات دادگستری گلستان گفت: بدافزاری با نام e_dadsara کاربراینترنت را ترغیب به باز کردن پوشه اطلاعات الکترونیکی دادسرا می‌کند.

هشداردادگستری به کاربران اینترنت
به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام سید محسن رسولی معاون فناوری و اطلاعات دادگستری گلستان گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و گزارش فنی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد‌های رایانه‌ای مرکز ماهر، با باز کردن این پوشه توسط کاربر جاسوس افزار مخفی شده در شکل این پوشه، فعال می‌شود.

وی ادامه داد: به این صورت که، اطلاعات قربانی، به خصوص اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران را از طریق ضبط کلید‌های فشرده شده توسط کاربر، رویداد‌های ماوس، گرفتن تصاویر از سیستم، محتوای کیبورد و برنامه‌های اجرا شده توسط کاربر را سرقت می‌کند.

رسولی افزود: نحوه بررسی و حذف این بد افزار در سایت ماهر به نشانی www.certcc.ir/news/entry/۱۲۲۲۸ درج شده است.

رسولی به هم استانی‌ها توصیه کرد: برای این که هدف این بدافزار قرار نگیرند از باز کردن مستندات الحاق شده به ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند و از به روز بودن نرم‌افزار ضد بدافزار نصب شده بر روی رایانه خود، مطمئن شوند.

وی همچنین گفت: فعال کردن ویژگی نمایش پسوند فایل‌ها در ویندوز و احتیاط در اجرای فایل‌های دارای پسوند exe از دیگر راهکار‌های مراقبتی برای پیشگیری از آلودگی رایانه‌ها به این بدافزار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار