مدیر تبلیغ حوزه علمیه البرز در خصوص ارتباط شب های قدر با یکدیگر، گفت: روایتی به این مضمون هست که سرنوشت انسان درشب 19 ماه رمضان، تقدیر، در شب21 ماه رمضان، تثبیت و در شب 23 ماه مبارک، امضا می شود؛ پس معلوم می شود که این سه شب به هم مرتبط هستند.

هرکس شب قدر را درک کرد، از خداوند عافیت طلب کند

به گزارش گلستان24؛مدیر تبلیغ حوزه علمیه البرز در خصوص ارتباط شب های قدر با یکدیگر، گفت: روایتی به این مضمون هست که سرنوشت انسان درشب 19 ماه رمضان، تقدیر، در شب21 ماه رمضان، تثبیت و در شب 23 ماه مبارک، امضا می شود؛ پس معلوم می شود که این سه شب به هم مرتبط هستند.

حجت الاسلام و المسلمین «مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این پرسش که بهترین خواسته انسان از خداوند در شب‌های قدر از منظر اولیای الهی چیست؟، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند هرکس شب قدر را درک کرد، از خداوند عافیت طلب کند، آنچه که در مفاتیح آمده هم نکات بسیار خوبی است، به‌عنوان مثال گفته شده کسب علم کنید، علم به انسان هدف و جهت می‌دهد و او را از سرگردانی می‌رهاند.

وی در خصوص روایات مختلف شب قدر اظهار کرد: انسان زمانی که جایی به مهمانی دعوت می‌شود، به کس دیگری قول نمی‌دهد، ماه رمضان هم ماه مهمانی خداوند است و ما مهمان سفره حضرت حق تعالی هستیم، این‌که شب‌های قدر در دهه سوم ماه مبارک قرار گرفته، شاید به این دلیل است که ما باید در این دو دهه آمادگی لازم را پیدا می کردیم و بعد وارد چنین شب‌های با عظمت و مهمی می‌شدیم و قطعاً حکمتی در این وجود دارد.

مرادی گفت: شب‌های قدر به حدی منزلت و عظمت دارد که خداوند در سوره قدر، چندین مرتبه کلمه «قدر» را تکرار کرده در صورتی که می‌توانست از ضمیر استفاده کند، این‌که ابهاماتی در خصوص شب قدر اصلی وجود دارد هم می‌تواند دلیل بر اهمیت آن شب باشد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه البرز در خصوص ارتباط شب‌های قدر با یکدیگر، تصریح کرد: روایتی به این مضمون هست که سرنوشت انسان در شب 19 ماه رمضان، تقدیر، در شب21 ماه رمضان، تثبیت و در شب 23 ماه مبارک، امضا می‌شود، پس معلوم می‌شود که این سه شب به هم مرتبط هستند.
  
وی یادآور شد: با توجه به این‌که در مفاتیح برای هریک از شب‌های قدر، اعمال خاصی تعریف شده، معلوم می‌شود که از زمان ائمه معصومین(ص) سه شب را به عنوان شب قدر در نظر می‌گرفتند، اما روایاتی وجود دارد که نشان‌دهنده تأکید ائمه بر شب 23 ماه مبارک است.

ارسال نظر

آخرین اخبار