هر زنى که شوهر خویش را با زبانش بیازارد ، خداوند عزوجل از او هیچ مال و فِدْیه و کار نیکى را نمى پذیرد ، تا آن که او را راضى کند ، اگر چه روزها روزه بگیرد و شب ها را به عبادت بگذراند و بنده ها آزاد کند و اسب هاى نژاده در راه خدا بفرستد ، و در زمره نخستین کسانى است که وارد آتش مى شوند .

آثار آزار همسر در کلام پیامبر اسلام(ص)

به گزارش گلستان24؛ اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

پیامبر اکرم (ص):

أیُّمَا امرَأَةٍ آذَت زَوجَها بِلِسانِها ، لَم یَقبَلِ اللّهُ عز و جل مِنها صَرفا ولا عَدلاً ولا حَسنَةً مِن عَمَلِها حَتّى تُرضِیَهُ ، وإن صامَت نَهارَها ، وقامَت لَیلَها ، وأعتَقَتِ الرِّقابَ ، وحَمَلَت عَلى جِیادِ الخَیلِ فی سَبیلِ اللّهِ ، وکانَت فی أوَّلِ مَن یَرِدُ النّارَ ، وکَذلِکَ الرَّجُلُ إذا کانَ لَها ظالِما .

هر زنى که شوهر خویش را با زبانش بیازارد ، خداوند عزوجل از او هیچ مال و فِدْیه و کار نیکى را نمى پذیرد ، تا آن که او را راضى کند ، اگر چه روزها روزه بگیرد و شب ها را به عبادت بگذراند و بنده ها آزاد کند و اسب هاى نژاده در راه خدا بفرستد ، و در زمره نخستین کسانى است که وارد آتش مى شوند . همچنین است براى مرد ، اگر به زن ، ستم کند .

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٤ ص ١٤ ح ٤٩٦٨

 

ارسال نظر

آخرین اخبار