کربلا آرزوی همه رزمندگانی بود که در 8 سال دفاع مقدس جنگیدند و خیلی هایشان در این دنیا نتوانستند به کربلا برسند. اما در راهش شهید شدند.

کربلا و شهادت پیوند نزدیکی دارند

به گزارش گلستان 24، کربلا آرزوی همه رزمندگانی بود که در 8 سال دفاع مقدس جنگیدند و خیلی هایشان در این دنیا نتوانستند به کربلا برسند. اما در راهش شهید شدند. اصلاً کربلا یعنی شهادت، این دو از هم جدایی ناپذیرند. داستان کربلا داستان شهادتست و این دو هر دو واقعی هستند. خاک کربلا معطر است به شهدایی که گریه بر آنها هیچگاه متوقف نخواهد شد و عزایشان هیچگاه کهنه نمی شود.

همینطور است که هر کس در اربعین به کربلا می رود امید دارد که در این راه شهید بشود. در راهی که زینب (س) قدم گذاشت. مگر می شود در راهی قدم بگذاری که پر از خطر است و ترس از مردن نداشته باشی.  این چه شوریست که این ترس را از دل ها برده و شوق را بجایش نهاده.

خبر انفجار در عراق همه را ناراحت کرد. انفجاری که شمار زیادی از زائران ایرانی هم در آن کشته و زخمی شدند. قطعاً هیچکس نمی خواهد زائری در این مسیر به شهادت برسد یا زخمی بشود، شهادت برای هر مومن و مسلمانی عاقبت بخیری است اما کسی قصد خودکشی یا به خطر انداختن جان خود را ندارد.

در این مسیر تعداد زیادی از نیروهای امنیتی ایران و عراق ماه ها زحمت کشیدند و تمام حواسشان و وقتشان را برای سلامتی زائران گذاشتند. البته در مسیر پیاده روی با آن همه شلوغی تابحال هیچ مورد انفجاری رخ نداده است و اکثر زائران اربعین ایرانی چند روز زودتر از این حادثه به وطن برگشته بودند و این ها جز کاروان خاصی نبودند بلکه بصورت شخصی آمده بودند.

باید گفت که همه از این حادثه ناراحت شده ایم اما این درست نیست که عده ای پا جای پای دشمنانی بگذارند که با بمب گذاری و تهدید می خواهند کاری کنند تا کسی به زیارت اربعین نرود و این افراد با پست های تلگرام و اینستاگرامشان.

قطعاً داعش و تمامی دشمنان اسلام چشم دیدن این جمعیت بزرگ از زائران امام حسین (ع) را ندارند و می دانند این اجتماع برایشان بسیار گران تمام خواهد شد، به همین خاطر تمام تشلاشان را می کنند تا در اذهان عمومی رعب و وحشت بیاندازند.

اما تاکنون نتوانسته اند در مسیر پیاده روی حتی سنگی جلوی پای زائران بیاندازند چه برسد به بمب. سربازان گمنام امام زمان(عج) همه هست و نیست خود را در دفاع از زائران اباعبدالله(ع) گذاشته اند و هفته ها و حتی ماه ها از بودن در کنار خانواده خود محروم بودن و هیچ ابایی از دادن جان خود هم ندارند.

داعشی های عراقی و آنهایی که سرسپرده شان در داخل هستند تا فضای کشور را آلوده کنند و ترس در دل مردم بیاندازند که "دیدید خدا کمکتان نمی کند و مسیر خطرناک است" این را خوب می دانند که این انفجارها و مظلوم کشی ها مردم را نسبت به آنها جریح تر می کند و راهپیمایی اربعین سال بعد قطعاً شلوغ تر و پر شورنر برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار