بررسی راهکارهای واگذاری زمین و مسکن، همایش دبیرخانه راهبری کشوری درس فیزیک، شرکت استان در نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری کیش، تعریض محور و میدان ناهارخوران، طرح هادی در 5 روستای گرگان و آق قلا و رقابت فوتبال لیگ برتر نوجوانان باشگاه های کشور در بندرترکمن از عناوین خبری روز چهارشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

خبرهای گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24،امام جمعه گرگان در دیدار با دکتر عبدالرحیم حزینی فوق تخصص خون و سرطان به قرائت آیات کلام ا.. مجید با موضوع آرامش انسان پرداخت و گفت: در قرآن آمده است تنها یاد خداست که می تواند انسان را آرام کند.
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی اضافه کرد: قرآن آن هایی را تکیه به غیر خدا می کنند را تکیه کردن به خانه عنکبوت تشبیه کرده است.
نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری تصریح کرد: وقتی به خدا تکیه کنیم او ما را محافظت می کند و انسان هایی که آرامند دل به خدا سپرده اند.
دکتر حزینی به تشریح فعالیت های 10 ماهه خیریه کمک به بیماران سرطانی پرداخت و گفت: 612 مریض تحت پوشش در استان داریم و لیستی از وضعیت جسمی و زندگی آن ها تهیه کرده ایم.
وی با بیان این که تلاش این خیریه شناسایی نقاط ضعف بیماران و کمک برای برطرف کردن آن ها است، اظهار کرد: مشاوره پزشکی، مشاوره روانشناسی، مشاوره غذایی و کمک مالی به بیماران از فعالیت های این خیریه است.

***
راهکارهای شرایط واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن واجد شرایط و حمایت از تعاونی های مسکن کارمندی و صنفی در نشستی با حضور مدیرکل دفتر واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان بررسی شد.
ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست به بیان ابهامات و موانع موجود در این بخش پرداخت و خواهان بازنگری مقررات از سوی مسوولان ارشد کشور شد.
بررسی ساز و کارهای اجرایی در مدیریت املاک و حقوقی راه و شهرسازی گلستان نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

***
تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بین ابراهیم کریمی و امراله عباسی به امضاء رسید.
تفاهم نامه مذکور به منظور ایجاد فرصت های مناسب برای اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی و ارتقاء شاخص های حوزه گردشگری و صنایع دستی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی استان منعقد شد.

***
در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از محورهای کوهستانی استان نحوه خدمات رسانی و فعالیت راهداران مورد بررسی قرار گرفت.
با شروع فصل زمستان، عملیات راهداری زمستانه با حضور 40 اکیپ راهداری و استقرار در 24 باب راهدارخانه استان آغاز شده است.

***
در راستای استقرار نظام نوین ترویج کشاورزی در استان های پایلوت کشور، دستیار مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی به همراه جمعی از مدیران و معاونان سازمان از دو مرکز جهاد کشاورزی سدن رستاق غربی و استرآباد شرقی شهرستان های کردکوی و گرگان بازدید کرده و در جلسه کمیته فنی شهرستان کردکوی حضور یافتند.
استقرار نظام نوین ترویج کشاورزی در استان های پایلوت (گلستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل) به سه زیر بخش پهنه بندی، ساماندهی مراکز و مدیریت دانش کشاورزی و گزارش اقدامات انجام شده مطرح و به مقوله آموزش و توانمندسازی کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی پرداخته می شود.

***
همایش دبیرخانه راهبری کشوری درس فیزیک به میزبانی استان گلستان با حضور مولف کتاب های درسی فیزیک و کارشناس مسئول برنامه ریزی گروه های آموزشی دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: امروز مفهوم آموزش دگرگون شده و آموزشی مد نظر است که بر اساس آموخته ها، شیوه صحیح زندگی و به کار بستن آن ها در زندگی را شاهد باشیم بر همین اساس است که تعلیم و تربیت در شکل اصلی خود علمی را تولید می کند که در خدمت بشریت باشد.
محمدرضا وطنی به نقش حساس سرگروه های فیزیک کشور اشاره کرد و افزود: سرگروه های آموزشی بازوان توانمند تعلیم و تربیت هستند و اگر سرگروه موفق باشد موفقیت در آموزش و پرورش به وجود می آید.

***
آزمون خوشنویسی شهرستان گرگان همزمان با سراسر کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و آموزشگاه آزاد خوشنویسی ریحان برپا شد.
امتحان ممتاز خوشنویسی نیز از طریق انجمن، هشتم و نهم بهمن در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

***
سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به نمایندگی از استان با شرکت در دومین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در معدن، سیمان، متالورژی و صنایع وابسته در جزیره کیش به معرفی پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری استان پرداخت.
این نمایشگاه از ششم بهمن با حضور بیش از یکصد شرکت شامل 20 شرکت خارجی و مابقی داخلی در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش آغاز شده و تا روز جمعه نهم این ماه ادامه خواهد داشت.
شرکت هایی از کشورهای کانادا، ایتالیا، آلمان، اسلوونی، چین و ترکیه شرکت های خارجی حاضر در این نمایشگاه هستند.

***
نشست هم اندیشی اعضا و هیات امنای کانون شکارچیان بندرترکمن با مسئولان محیط زیست این شهرستان با هدف بررسی و ارزیابی آخرین وضعیت شکار در حوزه زیستگاه ها و شکارگاه های منطقه برگزار شد.
این کانون از سال 93 با حضور بیش از یکصد نفر از شکارچیان مجاز منطقه شکل گرفته است.
عبدالحکیم ادریسی مسئول کانون شکارچیان کاهش تعرفه و هزینه صدور پروانه شکار، عدم صدور پروانه برای شکارچیان غیربومی و پیگیری ساماندهی مدیریت میانکاله را از اهم مطالبات کانون عنوان کرد.
شکارگاه ها و زیستگاه های آبی شهرستان ترکمن در طول ایام مجاز شکار در هفته میزبان حدود 500 نفر از شکارچیان است.

***
سومین کارگاه آموزشی برنامه ریزی استراتژیک و برنامه عملیاتی سال 95 با حضور معاونین، مدیران و کارشناسان ارشد دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد. 
دکتر تقی ریاحی رئیس دانشگاه نظام مند کردن عرصه سلامت را نیاز و ضرورت امروز حوزه سلامت دانست و تأکید کرد: تمام ظرفیت دانشگاه در جهت برنامه محوری و برنامه ریزی استراتژیک به کار گرفته خواهد شد.
دکتر زاینده مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز گفت: در این کارگاه تلاش کردیم با ارائه مباحث و کارگروهی به یک درک و زبان مشترک در برنامه محوری برسیم. 

***
پروژه تعریض محور و میدان ناهارخوران گرگان با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال در حال اجراست. 
معاون فنی و عمران شهرداری گرگان گفت: عملیات این پروژه از ابتدای امسال آغاز شده و تاکنون بیش از دو هزار و 200 مترمربع پیاده روسازی انجام شده است. 
محسن احمدی با اشاره به این که عرض خیابان در این محور از 8.5 متر به 14 متر افزایش پیدا کرده ادامه داد: عرض پیاده روها در دو طرف خیابان با عرض دو تا چهار متر و همچنین شعاع میدان از 6 متر به 12 متر رسیده است. 

***
5 طرح هادی روستایی در شهرستان های گرگان و آق قلا با هزینه 14 میلیارد و 530 میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان انجام شد. 
این طرح ها در دو روستای حبیب ایشان و بهلکه شیخ موسی آق قلا و اجابن، شموشک علیا و اصفهانکلاته گرگان به اجرا درآمد.

***
هفته نهم رقابت های فوتبال لیگ برتر نوجوانان باشگاه های کشور بین تیم های عقاب بندرترکمن و تیم صدر جدولی پدیده ساری فردا پنجشنبه ساعت 14:30 در استادیوم ورزشی قاندمی شهرستان ترکمن
برگزار می شود.
تیم عقاب بندرترکمن با 10 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار