وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۶ از میان ۱۶۰ اثر متقاضی دریافت گرنت،‌ به ۷۶ اثر گرنت اعطا کرده است.

چه‌کتاب‌هایی در سال ۹۶ «گرنت» وزارت ارشاد را دریافت کردند؟

به گزارش گلستان24؛چندی پیش اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشمول شدن 76 اثر برای دریافت گرنت در سال 96 خبر داد، هم‌چنین علی فریدونی رئیس این اداره کل و دبیر شورای گرنت وزارت ارشاد  در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که از 160 پرونده ارسالی به دبیرخانه در سال جاری، 76 پرونده مورد تصویب قرار گرفت و حمایت از آنها مصوب شد.

اما چه کتاب‌هایی در سال گذشته از طرح گرنت بهره‌مند شده‌اند؟ بر اساس فهرست اداره مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های «ماه من ماه ما»،‌ «من می‌ترسم»، « ماه و روباه»، «سارای مهربان» از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان‌، مشمول طرح گرنت شده‌اند.

هم‌چنین «جناب قورباغه»، «کلاغ سیاه به سفر می‌رود»، «چی بپوشم» از انتشارات فاطمی. «مداد قرمز و مداد سیاه»، «برای تو»، «خوشبختی»، « من و دوستانم»، «شنیدار و پندار»، «نگهبان خورشید»، «آخرین شکار»، «سه آرزوی یک موش»،‌ «دراز لنگه»‌، «روبان سفید»، «جوراب سوراخ»، «گربه و ستاره‌ها»، «روباه و کلاغ»، «المیرا،» «دلت چی می‌خواد حلزون»، «پسرک موفرفری»، «باز هم نوشتم صبح صبح آمد»، «خاله پیرزن و گربه سیاه»، «ماه خالش را از کجا آورده است»، «پرنده گیج»، «الاکلنگ»، «همه مال ماست»، گرگ و خرگوش»، «دوست مردم شهر»، «پیشی خانوم و بچه‌ها»، «نردبان»، «من هم بازی»، «آهنگهای بزبزی»، «کفشدوزک قرمز»، «دو دوست»، «آخرین کتاب»، «شوخی»‌، «پدران و پسران»، «دوست، من ماه ستاره» «مرغ مهاجر» از انتشارات شباویز  عناوین دیگر کتاب‌های مشمول طرح گرنت است.

«الف دال میم»، «سلطان آشغالگردها» از انتشارات افق، «چهل تکه» از انتشارات پیدایش، بامداد خمار از انتشار البرز، «من و اتاق‌های زیرشیروانی» از انتشارات ققنوس، «مربای شیرین»، «نخل» و «شما که غریبه نیستید» از انتشارات معین، «هیچ وقت» از انتشارات چشمه، «مجموعه کتابهای نارنجی» از انتشارات قدیانی، بخش دیگری از کتاب‌های این فهرست است.

بنا به گفته دهقانکار کتاب‌هایی که برای دریافت گرنت مشمول شده‌اند،‌ در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات معاصر هستند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار