مدیرکل بنیاد مسکن گلستان مطرح کرد؛

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در استان گلستان ۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای قیر رایگان داریم اما دوبرابر آن اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم اعتبار قیر رایگان را جذب کنیم و چون در اعتبارات تملک دارایی هم اعتباری دیده نشده است، هنوز مشکل داریم و امیدواریم این موضوع به هر طریق ممکن رفع شود چون در تحقق نهضت ملی آسفالت روستاها بسیار موثر خواهد بود.

اعتبار بیشتری برای دریافت قیر رایگان نیاز داریم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحمد حسینی، شامگاه در در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهارکرد: استان گلستان دارای ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و ۴۷ درصد جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با بیان اینکه روستاییان قشر مولد هستند و توجه به روستاها سبب ماندگاری جمعیت در این مناطق می‌شود، گفت: برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه و مصوب شده است. از زمان تهیه نخستین طرح‌های هادی روستایی ۱۷ سال می‌گذرد و طرح بیشتر از ۳۰۰ روستا نیازمند بازنگری است.

وی گفت: تامین اعتبار برای بازنگری و اجرای طرح‌های هادی از جمله درخواست‌های ما در سفر رئیس جمهور بود، در آن مقطع ردیف ملی برای این طرح‌ها حذف شده بود اما دوباره این ردیف در بودجه دیده شد. برای همین مکاتبه‌ای از سوی استاندار با معاون اول رئیس جمهور انجام شد و امیدواریم جزو مصوبه‌های سفر دولت به استان گلستان قرار بگیرد.

حسینی درباره مشکلاتی که در زمینه قیر رایگان وجود دارد هم گفت: در استان گلستان ۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای قیر رایگان داریم اما دوبرابر آن اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم اعتبار قیر رایگان را جذب کنیم و چون در اعتبارات تملک دارایی هم اعتباری دیده نشده است، هنوز مشکل داریم و امیدواریم این موضوع به هر طریق ممکن رفع شود چون در تحقق نهضت ملی آسفالت روستاها بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص شروع طرح هادی در روستاهای استان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، اظهارکرد: میانگین شروع طرح هادی در روستاهای استان ۷۲ درصد است اما در کشور این عدد ۵۲ درصد است و اگر اعتبارات پیشنهادی ما در این سفر مصوب شود می‌توانیم فاز دو و سه طرح را در بسیاری از روستاها اجرایی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در ادامه به حادثه خیزی این استان اشاره کرد و گفت: همه ساله موارد متعددی از حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در استان رخ می‌دهد، بنابراین مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم و کم دوام یک ضرورت است. قرار شده در مدت ۱۰ سال همه واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاها نوسازی شود.

وی افزود: کسانی که هنوز در روستاها خانه‌های خود را نوسازی نکرده‌اند اغلب توان مالی مناسبی هم ندارند و امیدواریم با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، امر نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی سرعت بگیرد.

حسینی درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان هم گفت: از ۳۶ شهر استان ۲۶ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند که متولی اجرای طرح بنیادمسکن است. در این شهرها ۱۷ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که ۱۰ هزار نفر واجد شرایط هستند. در ۵ شهر که زمین داشتیم پیامک به افراد واجد شرایط ارسال شد اما در مابقی شهرها زمین نداریم و لازم است با سرعت بیشتری تامین زمین اتفاق بیفتد.

وی گفت: تعهد سالانه ما برای ساخت مسکن در روستاهای استان هفت هزار واحد است اما ما در استان برای احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی کردیم که از این تعداد پنج هزار واحد در بافت فرسوده روستایی، چهار هزار واحد ویژه جوانان و فرهنگیان و دو هزار واحد نیز در قالب مسکن حمایتی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان افزود: ساخت پنج هزار واحد در بافت فرسوده روستایی دهه فجر آغاز شده و فردا هم ۴ هزار واحد ویژه جوانان و فرهنگیان در روستای نصرآباد کلنگ زنی می‌شود. ضمن اینکه تا یکماه آینده ساخت دو هزار واحد مسکن حمایتی در استان آغاز خواهد شد. تاکنون برای ۷ هزار و ۷۰۰ متقاضی پروانه صادر و به بانک معرفی شده که پنج هزار واحد انعقاد بانکی دریافت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار