داور گلستانی کشتی کلاسیک زنان؛ جدی ترین برنامه استمرار حضور خود در این رشته ورزشی پرطرفدار را قضاوت در المپیک و دیگر رویدادهای معتبر بیان کرد.

انتظار داور گلستانی کشتی کلاسیک زنان برای قضاوت در المپیک

به گزارش گلستان24؛سمیه خانی بختیاری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود آنکه زمان زیادی از راه اندازی کشتی کلاسیک زنان در ایران نمی گذرد، اما استعدادهای فراوان این رشته در نقاط گوناگون کشور، آینده پرامیدی را برای این ورزش رقم خواهد زد. 
وی بیان کرد: یکی از اهداف جدی من برای ادامه قضاوت در کشتی کلاسیک زنان، راه یافتن به رقابت های المپیک و قضاوت در این رویداد بزرگ و معتبر کشتی جهان است که تلاش می کنم به این آرزو با تلاش بیشتر و هدفگذاری دقیق دست پیدا کنم. 
خانی بختیاری به انگیزه اش برای ورود به جمع داوران بین المللی کشتی اشاره کرد و گفت: با برنامه فدراسیون چهار داور کشتی کلاسیک زنان که نام من هم در میان آنها قرار دارد، در آینده نزدیک و برای حضور در آزمون عملی به چند مسابقه اعزام خواهیم شد تا در صورت موفقیت، وارد فهرست داوران بین المللی شویم. 
وی گفت: تورنمنت بین المللی اوپن مغولستان در خردادماه و مسابقات نونهالان قهرمانی اروپا در مجارستان؛ رقابت های پیشنهاد شده فدراسیون جهانی برای اعزام داوران زن است که قضاوت در یکی از این مسابقه ها آزمون اصلی تایید و ورود به فهرست داوران بین المللی کشتی زنان است. 
این داور به شرایط رو به رشد کشتی کلاسیک زنان گلستان اشاره کرد و گفت: با وجود آن که زمان زیادی از راه اندازی این رشته در استان نمی گذرد، اما مسیر طی شده در ماه های اخیر بیانگر روند مطلوب، امیدوار کننده و رو به رشدی است که می تواند منجر به کسب موفقیت های فراتر از انتظار در آینده شود. 
خانی بختیاری بیان کرد: در مسابقات قهرمانی کشتی کلاسیک زنان کشور که چند ماه قبل برگزار شد، گلستان دو نماینده اعزام کرد که یکی از آنها با نظر کادر فنی، مجوز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کرد. 
وی افزود: حمایت بیشتر از ورزشکاران و فراهم کردن امکانات انجام تمرینات مستمر و هدفمند، استعدادیابی و برگزاری دوره های آموزشی، راه های شناسایی چهره های جدید کشتی کلاسیک زنان و حرکت سریعتر به سمت رونق و موفقیت افزون تر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار