ممکن است هنگام شروع یک زندگی جدید، شما و همسرتان هنوز دانشجو باشید یا حتی کار ثابت با حقوق عالی و خانه مستقل و ماشین و سایر امکانات رفاهی در اختیار نداشته باشید. تا این‌جا کاملاً طبیعی است و...

کسانی که تازه ازدواج کردند، بخوانند

به گزارش گلستان24، در هنگام شروع زندگی مشترک برخلاف تصور زوج‌های جوان، ممکن است مشکلات بسیاری خودنمایی کنند؛ مشکلاتی که بی‌شک هریک از زوجین در خانه پدری دچار آن نبوده‌اند.

این مشکلات ثبات چندانی نداشته و صرفاً مقطعی از زمان شما را درگیر خود خواهد کرد که اگر با دقت و درایت به مدیریت آن‌ها بپردازید، بی‌شک خیلی سریع وارد روند آرام زندگی مشترک خواهید شد و از با‌هم‌بودن در زیر یک سقف لذت خواهید برد.

کسانی که تازه ازدواج کردند، بخوانند

ممکن است هنگام شروع یک زندگی جدید، شما و همسرتان هنوز دانشجو باشید یا حتی کار ثابت با حقوق عالی و خانه مستقل و ماشین و سایر امکانات رفاهی در اختیار نداشته باشید. تا این‌جا کاملاً طبیعی است و کسی از شما انتظار ندارد که در سنین جوانی از نظر اقتصادی همه‌چیز تمام بوده و مشکلات مادی نداشته باشید.

بی‌شک برای مقابله با مشکلات مالی در هنگام ازدواج و انتخاب همسر راه‌حل‌های خوبی وجود خواهد داشت:

 

هدف زندگی اصلی‌ترین نیاز خانواده نوپا

بیش از آن‌چه که مسایل مالی ممکن است مهم باشد، توجه به ویژگی‌های مخصوص هر یک از زن و مرد اهمیت دارد. این‌که بدانید مرد خانه قرار است تکیه‌گاه همسر و زندگی متأهلی باشد و خانم قرار است آرامش خانه و همسرش باشد.

سعی کنید شریک خوبی برای زندگی و همسر خود باشید. برای زندگی خود چشم‌انداز تهیه کنید و برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی کنید و با توکل و تکیه بر توانایی‌هایی که دارید تلاش کنید.

برای زندگی آینده خود با همسرتان گفتگو کرده و یک هدف بلندمدت و یک یا چند هدف کوتاه‌مدت بسته به شرایط فعلی‌تان انتخاب کنید. به‌عنوان مثال هدف بلند‌مدت مالی‌تان می‌تواند پس‌انداز برای خرید مسکن بوده و ازجمله اهداف کوتاه‌مدت‌تان هم می‌تواند دادن میهمانی به منظور آشنایی با اقوام همسر، پس‌انداز برای امور مختلف و جزیی مثل هزینه درمان ناگهانی یا خرید برخی از لوازم خانگی که شاید به آن‌ها احتیاج پیدا کنید، پس‌انداز برای یک سفر کوتاه‌مدت دونفره و …

انتخاب هدف، میل و رغبت شما را برای زندگی و با‌هم‌بودن بیشتر کرده و از سوی دیگر به شما توان بیشتری خواهد داد تا مشکلات احتمالی پیش‌ رو را به سهولت بیشتری تحمل کنید و احساس درماندگی و خدای‌ناکرده بدبختی نداشته باشید.

اما به‌خاطر داشته باشید که برای تعیین اهداف خودخواه نباشید و حتماً با شریک زندگی‌تان مشورت کنید.

 

مراقب دخل و خرج‌تان باشید

اگر در آستانه برگزاری جشن عروسی هستید، در نظر داشته باشید که متناسب با میزان درآمد همسرتان خرج کنید. به‌ هر میزان که خرج‌های جشن عروسی وحاشیه‌هایش از درآمد همسرتان بالاتر برود، ممکن است در روزهای بعد از عروسی دچار تنش‌های مالی بیشتری شوید. می‌توان در یک تالار کوچک‌تر و با سرویس طلای سبک‌تر هم زندگی شیرینی را شروع کرد.

جشن عروسی همان‌طور که می‌تواند جشن آغاز رؤیای یک زوج باشد، به همان میزان هم می‌تواند عامل شکست در موفقیت‌های مالی زندگی پس از زیر یک سقف رفتن شود. درباره جشن عروسی‌تان خوب فکر کنید و تا جای ممکن از اضافه‌ها و خرج و برج‌هایی که حالت نمادین دارد، کم کنید. یک ماشین عروس ساده با هزینه گل کمتر و یک برنامه شام مختصرتر به شما کمک می‌کنید که تا حد زیادی از هزینه‌های ازدواج و شروع زندگی مشترک کم کنید.

متأسفانه نگاه بدون تعمق به جشن عروسی باعث‌ شده است که زوج‌های بسیاری با گرفتن وام‌های کلان جشن‌های باشکوه و مجللی برگزار کنند و تا مدت‌ها پس از ازدواج‌شان گرفتار وام و قسط و بدهکاری باشند و نتواند چند سال اول زندگی با خیال راحت بدون دغدغه‌های این‌چنینی زندگی کنند و حتی یک مسافرت بروند.

این مسئله اصلاً بدان معنا نیست که جشن عروسی در خور شأنتان را نداشته باشید، بلکه صرفاً هشداری است که در نظر بگیرید همان یک شب ملاک تعیین‌کننده خوشبختی شما نخواهد بود و باید واقع‌بینانه به روزهای پس از جشن عروسی هم فکر کنید.

 

موارد "موقت” زندگی می‌گذرند

بسیاری از شرایط زندگی موقت است و بعد از مدتی می‌گذرند. به خودتان مدام بگویید که شرایط مالی سخت و روزهای اجاره‌خانه دادن و .. می‌گذرند. توجه داشته باشید برای آن‌چه که در زندگی زودگذر است و یا نهایتاً چند سالی بیشتر مهمان شما نیست، غصه نخورید. بعدها این موقت‌های گذرای زندگی برای شما تجربه‌ها و خاطره‌های خوبی خواهد ساخت.

خرده‌وام‌هایی که شاید اول زندگی راه‌گشای خوبی برای زندگی دو نفره شما باشد، ممکن است چندسالی سختی پرداخت قسط را به همراه داشته باشد، اما نهایتاً شما پیروز می‌شوید و قسط‌ ها تمام خواهد شد و شما می‌مانید و یک زندگی جاافتاده که حالا می‌توانید بدون شرایط مالی سخت برای بهتر گذراندن روزهای آن فکر کنید و تصمیم بگیرید.

 

با همسرتان متحد باشید

برای این‌که سریع‌تر بتوانید بر مشکلات مالی‌تان پیروز شوید، لازم است با یکدیگر متحد شوید. برای متحدشدن کافی است هر دوی شما مهارت‌هایتان را در نظر گرفته و از آن‌ها بهره ببرید. اکثر خانم‌ها تحصیل‌کرده هستند یا هنری دارند که می‌توانند از آن کسب در آمد کنند و به کمک آن مشاغل خانگی خوبی داشته باشند. خیاطی، آرایشگری، پخت شیرینی خانگی و … از این جمله هستند. چه ایرادی دارد که خانم هم با تکیه بر توانایی‌هایش دست به کار بشود و با همسرش برای شکست مشکلات اقتصادی متحد شود؟

هرچند که می‌دانیم کسب درآمد در یک خانواده اسلامی ‌به عهده زنان نیست، اما می‌توان برای اتحاد و شکست مشکلات مقطعی با تکیه بر توانایی‌های زنانه‌تان به کمک شکست مشکلات اقتصادی بروید. مفهوم یک دست صدا ندارد را این‌جا به خوبی می‌توان درک کرد. شما با توانمندی خود و کمک به حل مشکل اقتصادی خانواده‌تان می‌توانید زودتر زندگی دونفره‌تان را از زیر بار گرفتاری‌های اقتصادی بیرون بکشید.

 

راه‌حل‌های منطقی

یکی دیگر از راه‌کارهای پشت سر گذاشتن موانع اقتصادی، یافتن راه‌حل‌های مناسب برای مسایل است. باور کنید همیشه راه‌حل‌های فراوانی برای حل مشکلات وجود دارد. از کم‌خرج‌ترین و سودآورترین راه‌حل‌ها استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر با سکونتی چندساله در یک خانه کوچک‌تر می‌توانید با سرعت بیشتری بر مشکلات مالی پیروز شوید، حتماً این تدبیر را عملی کنید.

برای هر مشکل و مسئله‌ای که زندگی را در کشمکش قرار می‌دهد، راه‌حل‌های منطقی بسیاری وجود دارد که با تفکر و در نظر گرفتن شرایط و امید به بهبود وضعیت در آینده می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید و با تحمل چندصباحی سختی کشیدن یک عمر زندگی با آرامش و بی‌دغدغه را برای خود رقم بزنید. راه‌حل‌های منطقی جهشی به سمت موفقیت است.

 

مقایسه منفی نکنید

هیچ‌گاه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. شما قطعاً از درون زندگی دیگران خبر ندارید و مشکلات آن‌ها را نمی‌دانید. به‌جای مقایسه‌کردن به فکر زندگی خود باشید و سعی کنید با کمترین امکانات موجود بهترین و شیرین‌ترین لحظات را برای خود بسازید.

در نظر داشته باشید که هیچ خانواده نوپایی بدون مشکلات اقتصادی نخواهد بود. سعی کنید از این گردنه با موفقیت عبور کنید تا بتوانید مناظر زیبای زندگی آینده‌تان را ببینید.

مشکلات اقتصادی آخر خط زندگی در اول زندگی نخواهد بود بلکه اولین نقطه زندگی است که موجب می‌شود شما و همسرتان دست یکدیگر را محکم بفشارید تا از این شرایط عبور کنید.

ارسال نظر

آخرین اخبار