این مطلب مخصوص کسانی است که از آثار رفتاری خود در زمان عصبانیت ناراحت هستند و پس از این نوع برخورد دچار عذاب وجدان و پشیمانی می شوند.

چند توصیه برای کاهش خشم

به گزارش گلستان 24، این مطلب مخصوص کسانی است که از آثار رفتاری خود در زمان عصبانیت ناراحت هستند و پس از این نوع برخورد دچار عذاب وجدان و پشیمانی می شوند.

کنترل خشم 5

شاید بتوان گفت که اکثر انسان ها در طول زندگی خود دچار درهم ریختگی رشته های عصبی و خشم می شوند. اما همه انسانها این خشم را بروز نمی دهند!

کنترل خشم1

و باید گفت که بسیار سخت است که در هنگام عصبانیت آن را بروز ندهید، مخصوصا در مقابل اشخاصی که شما را به این حالت رفتاری رسانده اند. کنترل خشم هم در اسلام تاکید شده و بسیار پسندیده است و هم در حفظ سلامتیه جسم و روح.

کنترل خشم 2

دکتر الهی قمشه ای:

دعوا کن، ولی با کاغذت. اگر از کسی ناراحتی یک کاغذ بردار و یک مداد، هرچه خواستی به او بگویی، روی کاغذ بنویس، خواستی هم داد بکشی؛ تنها سایز کلماتت را بزرگ کن نه صدایت را؛

آرام که شدی، برگرد و کاغذت را نگاه کن، آنوقت خودت قضاوت کن.

حالا می توانی تمام خشم نوشته هایت را با پاک کن عزیزت پاک کنی. دلی هم نشکانده ای، وجدانت را هم نیازرده ای...

خرجش همان مداد و پاک کن بود، نه بغض و پشیمانی. گاهی می توان از کوره خشم پخته تر بیرون آمد...

خشم یک حالت درونی است که روی بدن افراد مختلف اثرات متفاوتی دارد. اما در اغلب موارد فرد دچار گرما و محدود شدن قدرت فکری می شود. به دلیل این حرارت ممکن است حرفی بزند یا عملی انجام دهد که یک عمر برای انسان پشیمانی به همراه داشته باشد.

کنترل خشم 3

برای اطمینان سری به زندان ها و کانون های اصلاح تربیت بزنید، که چه جوان هایی در عرض چند دقیقه دست به کاری زدند که در عمرشان فکرش را هم نمی کردند که روزی انسانی را کشته یا زخمی کنند.

کنترل خشم 4

میوه‌ها و سبزی‌ها در طب سنتی دارای مزاج‌های مختلف است و اگر افراد مزاج خود را بشناسند و میوه وسبزی را با توجه به مزاج خود مصرف کند, از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند.

ناصر رضایی‌پور متخصص طب سنتی عنوان کرد: انجیر دارای طبیعت گرم و تر بوده و میوه‌ای بسیار مغذی است.

ــ انجیر چاق‌کننده, ملین و کاهنده خشم است. برای بهبود درد و خشونت سینه و تکرر ادرار مفید است، همچنین تقویت کننده کبد نیز است.

ــ انجیر همراه با بادام و پسته, افزاینده قدرت تعقل و مقوی بدن‌های ضعیف است.

البته با تمرین و تکرار و عمل به توصیه های دینی مان می توانیم بر این حالت غلبه کنیم و نگرانی نداشته باشیم. اسلام دین کاملیست و برای عمر انسان ها برنامه کاملی در نظر دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود در افراد روی ایمان خود کارکنند تا در چنین مواردی در برابر شیطان داخلی یا همان نفس انسان و خارجی فائق آیند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار