موضوع فیلترینگ نرم‌افزار "تلگرام" که از مدت‌ها پیش بارها مطرح شده بود، به نظر می‌رسد این‌بار وارد فاز جدی‌تری شده باشد.

آیا تلگرام فیلتر یا مختل شده؟
از ساعات پایانی سه‌شنبه، مدیران تلگرام در قالب یک پیام توئیتری، از ممانعت مسئولان ایرانی برای ادامه فعالیت این نرم‌افزار خبر دادند و اینگونه مدعی شدند که این نرم‌افزار در ایران فیلتر شده است.
 
به گزارش گلستان24، با گذشت ساعاتی از انتشار این توئیت، اگرچه کاربران تلگرام در ایران با اختلالات زیادی مواجه شده‌اند اما کماکان فعالیت این اپلیکیشن به سختی، ادامه دارد؛ البته در این‌باره، روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز توضیحاتی ارائه و تاکید کرده است که از سوی این وزارتخانه اقدامی برای فیلتر کردن تلگرام صورت نگرفته است.
 
محمدرضا فرنقی‌زاد - مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات - در پاسخ به این سوال ما که "آیا از سوی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای که مسئولیت فیلتر کردن سایت‌های غیرمجاز را برعهده دارد نامه‌ای در این رابطه به وزارت ارتباطات و بطور مشخص به شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال شده است؟"، گفت: تاکنون نامه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است.
 
البته اختلالات تلگرام در ایران برای بار اول نیست که رخ داده و پیش از این نیز بارها این موضوع تجربه شده است ولی معمولاً هر بار از سوی شرکت تلگرام توئیتی منتشر شده و توضیحاتی درباره دلایل این اتفاقات داده می‌شد. پیش‌تر در اغلب موارد، نقص فنی دلیل اختلالات این نرم‌افزار عنوان می‌شد اما این‌بار بطور مشخص از عبارت «فیلتر شدن» استفاده شده است؛ ادعایی که البته روابط عمومی وزارت ارتباطات، صورت‌گرفتنِ آن از سوی این وزارتخانه را رد می‌کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار