یک متخصص طب سنتی غذای مقوی تقویت فکر و جسم و همچنین تدابیر رفع یبوست در ماه رمضان را تشریح کرد.

معرفی غذای مقوی تقویت فکر و جسم

به گزارش گلستان24، مهدی میر کریمی درباره غذاهای مفید در وعده سحر اظهار داشت: یکسری از غذاها را می‌توان با ترفندهایی دیر هضم کرد که فرد ساعت‌های بیشتری در روزه داری احساس سیری کند.

 

به گفته وی موادغذایی مانند تخم مرغ در وعده سحر به افزایش توان ذهنی در ماه رمضان کمک می‌کند مثلاً برخی افراد نیمرو یا خاگینه با آرد در وعده سحر می‌خورند که بسیار انرژی‌زا بوده و فرد را در برابر گرسنگی محافظت می‌کند.

 

این متخصص طب سنتی ادامه داد: تخم مرغ از دیدگاه طب سنتی خیلی خوب است ولی همیشه نباید استفاده کرد ولی تخم مرغ عسلی حتی نیمرو بسیار بهتر است. همچنین می‌توانند خاگینه با آرد و کمی شیره انگور تهیه کنند, آرد و شیره انگوری که به خاگینه اضافه می‌شود بسیار به بدن انرژی می‌رساند.

 

میرکریمی افزود: خاگینه برای افرادی که فعالیت ذهنی شدید دارند بسیار مناسب است, زیرا در ساعات ابتدایی روز کارهایی که به تمرکز بیشتر نیاز دارد افراد بیشتر انجام می‌دهند. همچنین باید بدانیم که کارکرد ذهن در طول روزه داری زیاد تغییر نمی‌کند ولی تمرکز دستخوش تغییر می‌شود. بنابراین افراد تا قبل ظهر افراد کارهایی که احتیاج به تمرکز بیشتر است را انجام دهند.

 

وی ادامه داد: ارده و کنجد برای کسانی که فعالیت ذهنی زیاد دارند, مناسب خواهد بود. همچنین انجیر خشک در تمام فصول سال در دسترس است و کمی نرم باشد خوب است.  

 

تدابیر رفع یبوست در ماه رمضان 

 

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: در این رابطه انجیر می‌تواند به صورت خیس خورده مصرف شود. و کسانی که در ماه رمضان یبوست پیدا می‌کند توصیه می‌شود 5 تا 6 آلو با انجیر (انجیر - طبع گرم و آلو - طبع سرد), همراه با هم 4 دقیقه جوشانیده و تا صبح خیس بخورد و در وعده سحر استفاده کنند, زیرا هم حرارت را پایین می آورد و به اجابت مزاج کمک می‌کند.

 

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار