برد – برد در اصطلاح به بازی ای گفته می شود که هر دو سرش پیروزیست و شکستی ندارد. یعنی هر دو طرف برنده اند. اما این فقط یک اصطلاح است و از لحاظ منطقی هم معیوب است.

مفهوم برد –  برد

به گزارش گلستان 24، این روزها مسئولین خبر از نتیجه برد – برد در مذاکرات هسته ای می دهند. بهتر است در این باره بهتر بدانید. به همین سبب کارشناس محترمی را دعوت کرده ایم تا مفهوم یابی این واژه را برای ما انجام دهند.

برد برد

با سلام. برد – برد در اصطلاح به بازی ای گفته می شود که هر دو سرش پیروزیست و شکستی ندارد. یعنی هر دو طرف برنده اند. اما این فقط یک اصطلاح است و از لحاظ منطقی هم معیوب است.

در حقیقت معنای واژه ی برد – برد امروزه جور دیگری استفاده می شود. معنای برد اول با برد دوم متفاوت است. برد اول یعنی برنده شدن و برد دوم یعنی چیزی که آن برنده با خود خواهد برد!

در حقیقت این یک اصطلاح منطقی است که کسی که پیروز می شود شیء مورد مذاکره را هم از آن خود کرده است. پس باید به این مفهوم در جریان مذاکرات دقت کرد.

مسئولین باید توضیح دهند که برد اول را به ایران نسبت می دهند یا برد دوم را. اگر برد اول است که برد دوم هم مال ماست. اما اگر برد دوم است...

بله بسیار متشکریم از روشنگری که این کارشناس محترم کردند. البته آقایان می گویند برد سه بر دو حاصل شده است که کلاً با معنی نیست. یعنی اینکه ما از دو چیز مهم گذشتیم وآنها از سه چیز مهمشان! البته احتمالاً آن سه چیزی که دستاورد ما بوده همین چند مورد تحریمی است که موقتاً لغو شده اند آن هم با سه شرط!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار