در مرام خواصِ باسواد آمده است که اگر چند صد نفر از هموطنانتان را کشتند اعتراض نکنید و به پای یک اشتباه ساده بگذارید.

با سوادها اینگونه اند

به گزارش گلستان 24، پس ارائه گزارش سازمان سنجش کیفیت سواد ملت سعی کردیم تا پی ببریم که چرا برخی تا حد بسیار بالایی با سوادند!

بر اساس این گزارش حجم بسیار بالایی از افراد کشور را بی سوادان تشکیل می دهند که عوام نام دارند. حجم بسیارکم و معدودی هم هستند که سوادشان شهره خاص و عام است. به این افراد می گویند خواص.

باسوادان و یا بهتر است که از این پس بگوییم خواص افرادی هستند که بشدت به مسائل سیاسی و اجتماعی اشراف دارند. مثلاً می دانند چه کسی دشمن است و چه کسی دوست. می دانند یارانه چه زمانی باید واریز شود تا بشود مصیبت عظمی برای دولتمردان. می دانند وقتی می خواهند به استانی سفر کنند باید چه کار کنند تا جمعیت بالایی برای استقبالشان بیایند و سوت و کف بزنند. البته گاهی هم رو دست می خورند!

خواصِ با سواد افرادی هستند که می دانند چه زمانی وقت دوری از آمریکا و چه زمانی وقت پیاده روی با آمریکایی هاست. آنها بخوبی می دانند که چه وقتی باید دست آمریکا را رد کنند و چه زمانی باید به آمریکا دست بدهند.

چون سوادشان بسیار بالاتر از قشر عوام جامعه است، خیلی از امور مهم مملکتی هم دست آنهاست. مثلاً می دانند در چه جاهایی پیشرفت کنیم بیشتر به نفع کشور است. مانند هسته ای که جز دردسر برایمان نداشت. الان چیزی که بیشتر به درد کشور می خورد این است که مصرف گرا شویم و هر چه بیشتر به سمت کالاهای وارداتی رغبت نشان دهیم.

در مرام خواصِ باسواد آمده است که اگر چند صد نفر از هموطنانتان را کشتند اعتراض نکنید و به پای یک اشتباه ساده بگذارید. آنها می گویند دیگر وقتی آشتی با جهان است.

حتی می خواهند مک دونالد و آرکی و مارلبرو را به ایران بیاورند! واقعاً اگر ما بی سوادها امورات کشور را بر عهده داشتیم حالا حالاها این برندها از گمرک و با مجوز وارد کشور نمی شدند چرا که بی سوادها همان اقشار عقب افتاده از قطار پیشرفت هستند...

یک خسته نباشید هم می گوییم به با سواد این هفته جناب آقای وزیر اطلاعات که سفره غذایشان و لبخندشان را با سران فتنه یکجا کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار