آقای اسدالله قره خانی نماینده علی آباد کتول و تمام نمایندگان مجلس بدانند مردم آگاه هستند،با جملات بازی نکنید، مردم انتظار دارند سرمایه های کشور به راحتی به جیب نظام سرمایه نرود و برای جوانان و تولیدات کشور هزینه شود.

آقای قره خانی شما نماینده مردم هستید یا نماینده وزارت نفت!!؟؟

به گزارش گلستان 24 ، دیشب در خبرهای ساعت21 شبکه اول ، آقای قره خانی بعنوان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس حاضر شدند. بنده بعنوان یک  هم استانی از دیدن نماینده استان گلستان بسیار خوشحال شدم یک نماینده از استان گلستان توانسته در اخبار سراسری شبکه یک حاضر شود. با اشتیاق کامل شروع به تماشای اخبار کردم تا سخنگوی کمیسیون انرژی و نماینده استانم از خواسته ها و مطالبات مردم دفاع نماید

قره خانی علی اباد

هر چه از مناظره گذشت ناامید شدم و این ناامید باعث شرم و نشستن عرق سردی بر تنم شد که چرا آقای قره خانی تمام قد از قراردادهای نفتی 50 ساله سرتا پا ایراد حمایت میکند .

چرا زمانی که همه کارشناسان و متخصصین از ایراد های فراوان قراردادی های سیستم ورزات نفت که توسط سه نفر در خارج از کشور نوشته شده حمایت میکنند حال این سوال برایم پیش آمده که آقای قره خانی شما نماینده مردم هستید یا نماینده وزارت نفت!!؟؟ که بصورت چشم و گوش بسته دارید از قراردادهای نفتی که همه کارشناسان و متخصصین از ایرادهای راوان آن سخن می گویند دفاع می کنید!!!

مگر همین سیستم وزارت نفت ماجرای کرسنت را  بوجود نیاورد و ما را درگیر خسارات مالی و حقوقی در دنیا نکرده است...

یک  مومن چند بار باید از یک سواخ گزیده شود؟؟؟

شما بعنوان سخنگوی کیمسیون انرژی نه تنها باید از  قراردادهای فروش نفت خام بصورت یک طرفه جلوگیری کنید بلکه پا را فراتر گذاشته و از فروش خام فروشی نفت امتنا نمایید تا به جای فروش نفت خام به سمت صادرات محصولات نفتی برویم.

تا کی باید چکش (ما نمی توانیم ) را بر سر مردمان عزتمند،غیور و دانشمند ایرانی بکوبیم...

آقای اسدالله قره خانی نماینده علی آباد کتول و تمام نمایندگان مجلس بدانند مردم آگاه هستند،با جملات بازی نکنید، مردم انتظار دارند سرمایه های کشور به راحتی به جیب نظام سرمایه نرود و برای جوانان و تولیدات کشور هزینه شود.

ما توانستیم در سالهای دور نفت را ملی کنیم اما خام فروشی و عدم حمایت از تولید و شرکتهای داخلی ادامه دارد تا نتوانیم به خودکفایی در محصولات برسیم و این روند توسط خارجی ها و برخی عوال واداده داخلی پیگیری میشود.

برخی شایعات و شنیده ها از معامله وزارت نفت با نمایندگان حکایت دارد که امیدواریم اینطور نباشد و بخاطر معامله پشت پرده، سرمایه  ملی را بر باد ندهیم تا پاسخگوی آیندگان باشیم.

 

درباره قراردادهای جدید نفتی IPC  بیشتر بدانیم:

⭕️در IPC میدان نفتی ما در اختیار شرکت خارجی قرار می‌گیرد.

⭕️شرکت خارجی ۷ سال برای زمین‌شناسی، لرزه‌نگاری، برآورد ذخایر و شروع تولید فرصت دارد و چون میادین ما شناخته شده هستند زود به تولید می‌رسند.

 ⭕️شرکت خارجی تا ۵۰ درصد از نفت و بر اساس مصوبه جدید دولت تا ۷۵ درصد از گاز میدان را می‌تواند برای بازپرداخت برداشت کند.

⭕️اشکال کار این است که اگر سرمایه‌گذاری انجام شد و ظرف ۵ سال بازپرداخت شد می‌توانند تا ۲۵ سال بمانند و اگر بهره‌برداری و افزایش بازیافت ثانویه و ثالثیه انجام دهند می‌توانند تا ۵۷ سال بر سر میدان بمانند!

⭕️همه این شرکت‌ها هم از روز اول گفته‌اند که در میادین مشترک و پر ریسک کار نمی‌کنیم و میادین مستقل را می‌‌خواهیم.

⭕️شما یک میدان با ظرفیت تولید «۵۰۰ میلیارد دلار» نفت را به شرکتی که ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند می‌‌دهید و او ۵۰-۵۰ در تصمیم‌گیری و ۵۰-۵۰ در سود شریک خواهد بود.

⭕️مثلاً میدان آزادگان به عنوان سومین میدان نفتی بزرگ جهان را می‌خواهند به توتال بدهند.

⭕️حتی در حاشیه اجلاس داووس به آنها گفته‌اند ما سرمایه هم نمی‌خواهیم و فقط به ما مدیریت مخزن را یاد بدهید!

 

ارسال نظر

  • م. ک.
    0

    لعنت بر غرب گراهای واداده و خائنین کثیف!

آخرین اخبار