نسبت جنبش دانشجویی با سیاست و فعالیت هایی سیاسی انکار ناپذیر است.

روز دانشجو امسال پرده از سکوت برداشت

به گزارش گلستان 24،دانشجو نبض تپنده جامعه است یا همانطور که شهید بزرگوار بهشتی فرمودند موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود. این جمله جایگاه بالای دانشجو را نشان می دهد. دانشجو است که آینده ساز کشورش خواهد شد. بعد از فارغ التحصیلی وارد مشاغل دولتی یا آزاد می شود که اگر شناخت لازم نسبت به مسائل کشورش داشته باشد به نحو بهتری موجبات پیشرفت ایران را فراهم خواهد آورد.

حال تصور بکنید تشکل های فعال دانشجویی در سطح دانشگاه و کشور چه میزان بالایی تاثیرگذار می باشد. نسبت جنبش دانشجویی با سیاست و فعالیت هایی سیاسی انکار ناپذیر است. همین تشکل ها در قبل از انقلاب و اوایل انقلاب تبدیل به جریان های انقلابی بزرگی شدند که توانستند در بزرگترین برهه های سیاسی و نظامی کشور گره گشا شوند.

پس این تشکل ها از نظر احزاب سیاسی قطعاً مورد توجه هستند. هر اتفاقی که در کشور رخ بدهد از نگاه دانشجویان دور نخواهد ماند. به همین دلیل است که هر سال روز دانشجو و مراسماتی که در این روز در دانشگاه ها برگزار می شود بازتاب خبری و اجتماعی بالایی دارد.

اما امسال روز دانشجو پر سر و صداتر از سال های قبل برگزار شد. دانشگاه های بزرگ کشور میزبان سخنران ها و چهره های مطرح سیاسی بودند و این فرصتی را فراهم کرد تا حرف هایی را سال های قبل به صورت نقد دلسوزانه به مسئولان نظام انتقال می دادند در قالب یک سخنرانی تند و تیز برای دانشجویان قرائت کنند.

16 آذر امسال داغ ترین روز دانشجو در آخرین سال دکتر روحانی بود. سالی که گذشت اتفاقات مهمی برای کشور افتاد. برجامی که امضا شد و اکنون شاهد بدقولی آمریکایی ها هستیم و تمامی محاسبات دولت اشتباه درآمد.

کشتار مسلمین یمن و سوریه و اخیراً حله عراق که دولت واکنش نسبتاً جدی و سریعی یا نشان نداد و یا کاملاً سکوت کرد. در حالیکه چندی پیش در پی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد و اعتراض وی، روحانی سریعاً واکنش نشان داد و این اتفاق را مایه تاسف دانست.

و البته رسانه ها و منتقدین دولت هم بیکار ننشستند و چندین مورد از اقدامات دولت را که به واقع مایه تاسف بود را لیست کردند و خطاب به روحانی اینها را مهمتر از لغو سخنرانی علی مطهری خواندند.

اما دانشگاه تهران روز پرتلاطم تری را پشت سر گذارند. چرا که میزبان رئیس جمهور در روز دانشجو بود. موج سوالات دانشجویان از روحانی فضای جلسه را شلوغ تر کرد.

دانشجو و دانشگاه سرمای ساز نظام اند پس روز آنها هم قطعاً روز بزرگی خواهد بود که به مرور برنامه های دولت و پیشرفت و پسرفت کشور پرداخته می شود. دستاوردهای دولت در این سه سال و اندی به طور خلاصه  افزایش نرخ بیکاری، افزایش فقر، افزایش واردات، بتن کردن راکتور اراک، توقف فعالیت های هسته ای و... می باشد که اگر بخواهیم منصفانه به آن نگاه کنیم شعار روحانی را باید میزان سنجش عملکرد وی قرار دهیم، ایشان می خواستند چرخ سانتریفیوژها به شرط چرخش چرخ زندگی مردم بچرخند. اما متاسفانه باید گفت امروز نه تنها چرخ زندگی مردم نمی چرخد بلکه چرخ سانتریفیوژها هم نمی چرخد.

دانشجویان پس از سه سال سکوت امسال مطالبه های خود را به گوش روحانی و دولتمردان اصلاح طلب رساندند. آنهایی که پس از روی کارآمدن مهمترین حرفشان این بود که با رئیس جمهوری قبلی هیچوقت دلشان صاف نشد و دون توجه به مردم رنجدیده به دنبال حل مشکلات کشور در بیرون از مرزها گشتند و پروژه های مهمی همچون مسکن مهر را تا مرز توقف کامل پیش بردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار