یکی از مهارت هایی که در زندگی مشترک به صمیمیت زوجین کمک می کند، مهارت تحسین و تمجید است.

مسکن هایی برای افزایش عشق و محبت در زندگی زناشویی

به گزارش گلستان 24، سمیه شاه مرادی، مشاور خانواده و روان شناس با اشاره به ضرورت آموزش مهارت های ارتباطی همسران و شناخت از طریق گفتگو، تمجید و تحسین از یکدیگر اظهار کرد: کسب مهارت برای زندگی مشترک جزو مواردی است که حتما باید به آن توجه شود ، بدون کسب مهارت اگر وارد زندگی شویم احتمال خطا افزایش پیدا می کند و ممکن است هزینه های زیادی برای طرفین در برداشته باشد.

افزایش عشق و محبت

وی ادامه داد: بنابراین پیش از اینکه زندگی شکل بگیرد یا اگر در آغاز زندگی مشترک هستیم بهتر است تلاش کنیم مهارت های برقراری ارتباط با همسر را در خودمان تقویت و از آن ها استفاده کنیم.

این مشاور خانواده یکی از مهم ترین مهارت های زندگی مشترک را توجه به مرزبندی دانست و گفت: زوج های جوان در عین اینکه با خانواده ها صمیمی هستند حتما سعی کنند مرزها را حفظ و خانواده ها هم به شکل گیری این مرزها کمک کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مهارت هایی که حتما زوجین باید به آن توجه کنند این است که یکدیگر را خوب بشناسند، افزود: وقتی که گفتگو و برقراری ارتباط بین زوجین کم می شود و فضای مجازی و گوشی همراه وقت بیشتر افراد را می گیرد؛ این مشغولیت ها بسیاری از اوقات، برقراری ارتباط کلامی را بین زوجین کم می کند و به حداقل می رساند.

شاه مرادی تصریح کرد: وقتی برقراری این ارتباطات کم می شود اطلاعات بین زوجین هم کاهش پیدا می کند و هرچه اطلاعات کمتر شود شناخت کمتری به وجود می آید؛ از این رو زوجین باید نسبت به یکدیگر اطلاعات و شناخت پیدا کنند.

وی بیان کرد: نگاه ایده آل زوجین به یکدیگر در شروع زندگی مشترک موجب می شود خوبی های هر یک در ذهن دیگری برجسته دیده شود اما با گذشت زمان و هنگامی که شناخت زوجین از هم بیشتر شد رفته رفته نقاط ضعف طرف مقابل هم شناسایی می شود.

این مشاور خانواده ادامه داد: در این برهه زمانی باید ذهنیت زوج ها تغییر کند زیرا افراد ایده آل گرا تصور می کنند  همسر ایده آل و کاملی انتخاب کرده اند اما وقتی که وارد زندگی مشترک می شوند می بینند که برخی از رفتار و عادت های شخصی و نگرش ها ممکن است تفاوت داشته باشند.

شاه مرادی با بیان اینکه خانواده ها بروز استعداد فرزندانشان را موکول به پس از ازدواج نکنند و استعداد آنان را کور نکنند، گفت: یکی از مهارت هایی که در زندگی مشترک می تواند به صمیمیت بین زوجین کمک کند، مهارت تحسین و تمجید است، به این معنا که هرچه یک زوج در برقراری ارتباط نقاط مثبت  یکدیگر را بازگو کنند آن رابطه شاد تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه زوجین باید حداقل هرشب بین 10 تا 15 دقیقه با هم صحبت کنند، گفت: زوجین می توانند با دیدن رفتارهای جزیی هم  یکدیگر را تحسین و تمجدید کنند و این عمل ایشان به مثابه مُسکن است که فاصله و دوری بین زوجین را کاهش می دهد.

این روان شناس با بیان اینکه زندگی مشترک مانند نهالی است که در زمین کاشته می شود و افراد باید خود مراقب آن باشند، تاکید کرد: زوج های جوان مراقب باشند که ابراز محبت، تحسین و تمجید را جزو برنامه های روزمره خود قرار دهند و کمک کنند این روابط، روز به روز صمیمی تر شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار