عصاره گیاه بادرنجبویه نیز برای درمان تبخال توصیه شده چرا که مصرف موضعی این گیاه علائم تبخال را سریعاً برطرف می کند.

درمان تبخال با طب سنتی

به گزارش گلستان 24، علی حسینی گفت: بیماری تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک که قرمز رنگ هستند بروز می یابد که معمولا با احساس درد هم همراه است.

 

وی ادامه داد: معمولاً تبخال بر روی لب ظاهر می شود اما در قسمت های دیگری از بدن مثل بینی، چانه و اندام تناسلی نیز دیده شده است. این متخصص طب سنتی مدت زمان درمان تبخال را 7 تا 10 روز عنوان کرد و گفت: مصرف روغن نعنا در جلوگیری از رشد این بیماری ویروسی موثر است که به صورت خوراکی و موضعی قابل استفاده است.

حسینی ادامه داد: عصاره گیاه بادرنجبویه نیز برای درمان تبخال توصیه شده چرا که مصرف موضعی این گیاه علائم تبخال را سریعاً برطرف می کند. همچنین یکی از روش‌های درمان تبخال شست‌وشوی محل تبخال با عصاره یا جوشانده ریشه جعفری است. وی افزود: برگ زیتون نیز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش التهاب و درد ناشی از ابتلا به تبخال داشته باشد.

 

وی توصیه کرد: براى پیشگیرى از بروز تبخال و انتقال این بیماری ویروسی با سایر افراد بهتر است از روبوسی و تماس پوستى با افراد مبتلا به تبخال خوددارى کرد. همچنین از وسایل مشترک استفاده نباید کرد و مرتب دست‌ها را شست‌وشو داد. این متخصص طب سنتی گفت: افرادی که تبخال دارند از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و تماس با چشم‌ها باید خودداری کنند./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار