سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صداوسیما در کمیسیون تصویب و در نوبت ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم در مجلس نهم تصویب شود.

ارائه طرح جامع مدیریت صداوسیما در صحن علنی مجلس

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهمی که کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم روی آن کار شده، طرح جامع مدیریت صداوسیما بود که کمیسیون تهیه و تصویب و در نوبت ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم در مجلس نهم تصویب شود.

سید علی طاهری

وی افزود: در موضوع مدیریت صداوسیما ضعف داریم و قانونی که برای صداوسیما وجود داد بسیار قدیمی است و نیاز به اصلاح دارد که این طرح تهیه و ارائه شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت بر صداوسیما براساس قانون به شورایی 6 نفره واگذار شده اما این نظارت‌ها استصوابی نیست که این موضوع در قانون جدید اصلاح شده است.

طاهری گفت: در این طرح در بودجه صداوسیما و کمک به توسعه زیرساخت‌ها و غیره نیز به صداوسیما کمک شده است.

دوت قانون امربه معروف و نهی از منکر را اجرا کند

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم که در کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب شد قانون امربه معروف و نهی از منکر بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از واجباتی که متاسفانه در جامعه ما شایع نیست موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و در اصل 8 قانون اساسی این موضوع آمده اما نحوه اجرای آن در قانون نیامده و در این سال‌ها قانونی برای امربه معروف و نهی از منکر وجود نداشت.

طاهری افزود: بررسی این طرح در مجلس هشتم آغاز شد و سازوکار آن در مجلس نهم به صورت جدی پیگیری شد و طرح دو فوریتی آن که حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر بود در کمیسیون تبدیل به قانون و تصویب شده و به دولت ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: اما رئیس جمهور درباره اجرای این قانون نامه‌ای 4 صفحه به رهبر معظم انقلاب نوشتند و رهبر معظم انقلاب هم این موضوع را به شورای حل اختلافات قوا ارجاع داد و در جلسات این شورا حق به مجلس داده شد و باید اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در همین هفته آیت الله جنتی اعلام کردند که متاسفانه دولت به این قانون عمل نمی‌کند در صورتی که دولت باید بداند که این قانون برای همه دولت‌ها است و با اجرای آن همه مشکلات کشور رفع می‌شود.

طرح تجهیز نمازخانه ها و مساجد در مجلس نهم تصویب می‌شود

طاهری گفت: یکی دیگر از طرح‌های مهم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح تجهیز، مدیریت و احداث نمازخانه‌ها در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: نخستین وظیفه در جامعه دینی اقامه نماز است اما مقدمات این کار در کشو مهیا نیست و هم‌اکنون یک هزار مسجد در کشور کمبود داریم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هیچ مسئول مشخصی در قانون برای تهیه آمایش سرزمینی مساجد در کشور وجود ندارد که برای ساماندهی امور مساجد این طرح تهسه و تصویب شده است.

وی گفت: شورای نگهبان یک اشکال در این قانون گرفته که امیدواریم با رفع این مشکل این قانون در مجلس نهم تصویب و اجرایی شود.

حس بدبینانه‌ای نسبت به ارائه نشدن بودجه توسط دولت به مجلس وجود دارد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه امسال قانون پنجم توسعه به پایان می‌رسد از ابتدای امسال کارگروهی از کمیسیون فرهنگی برای کمک به دولت برای نوشتن قانون برنامه ششم تشکیل شد تا در این راه در بخش فرهنگی به دولت کمک کند.

وی افزود: در آستانه ارائه این قانون دولت طرحی را ارائه کرده که برخی بندها و احکام قانونی برنامه دائمی شود که در این 50 ماده تنها یک بند فرهنگی دیده می‌شود که ما اعتراض خود را به دولت ارائه کردیم.

طاهری همچنین درباره ارائه نشدن بودجه در موعد مقررر گفت: تاخیر در ارائه بودجه سال آینده حس بدبینانه‌ای را به وجود می‌آورد که دولت می‌خواهد برنامه را با توجه به مجلس آینده ببندد و به همین علت برنامه را با تاخیر می‌خواهد ارائه دهد.

وی با اشاره به مشکلات و مطالبات کشاورزان نیز گفت: متاسفانه به کشاورزی در دوره‌های مختلف کمک خاصی نشده تا وضعیت کشاورزان بهتر شود و در قانون هدفمندی یارانه ها منابع درآمدی به 3 بخش تقسیم شده و قرار بود یک بخش به پرداخت یارانه نقدی ، یک بخش به کشاورزی و بخشی نیز به صنعت اختصاص داده شود.

طاهری در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه دولت قبل و دولت کنونی فقط در بخش پرداخت یارانه نقدی خوب عمل کرده اند ، تصریح کرد: انتقاد جدی این است که چرا دولت سهم کشاورزی و صنعت را در قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نکرده است.

وی به افزایش قیمت حامل های انرزی اشاره کرد و گفت: هزینه تمام شده تولید محصول برای کشاورزان گران تمام شده است و باید محصول نیز به همان نسبت گران خریداری شود .

نماینده مردم گرگان و آق قلا افزود: هم‌اکنون کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد و فرزندان کشاورزان نیز حاضر به کشاورزی نیستند که این موضوع مشکلاتی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

ائتلاف جریان اصول‌گرایی هر تصمیمی بگیرد به آن پای بندیم

طاهری درباه ثبت‎نام گسترده کاندیداها در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: این وضعیت کمی نگران‌کننده است چراکه شاید هدفی پشت آن باشد نگرانی از این نیست که چرا حجم تقاضا افزایش یافته حتی اگر 10 برابر این هم باشد دستگاه‎های متولی به وظایف خود عمل می‎کنند.

وی گفت: اما همه باید پای‌بند به قانون باشیم اگر کسی رد صلاحیت شد مجرای قانونی پیش‎بینی شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی درباره زیاد شدن تعداد نامزدهای اصول‌گرا اظهار داشت: به نسبت همه جریان‎هایی که در این انتخابات داوطلب شدند تکثر نامزدهای اصول‌گرایان نیز طبیعی است گرچه این اتفاق شور انتخابات را برای حضور حداکثری پای صندوق‎های رای زیاد می‎کند اما نباید از برخی مسائل غفلت کرد.

طاهری افزود: با توجه به حساسیت دو انتخابات این انتظار از اصول‌گرایان وجود دارد که اگر می‎خواهیم در حوزه‎های انتخابیه در حوزه استان به نتیجه نزدیک شویم راه حل این است که تعدد نامزهای اصول‌گرا کم شود آسیبی که در انتخابات ریاست‎جمهوری متوجه جریان اصول‌گرایی به علت تعدد نامزدها شد و آنها توفیق خدمتگزاری را در قوه‌مجریه از دست دادند این باید درس عبرتی برای آنها در انتخابات آتی باشد.

وی درباره ائتلاف جریان اصول‌گرایی در استان گلستان گفت: دوستانی برای این ائتلاف ماه‎ها فعالیت می‎کنند و این ائتلاف به هر تصمیمی که رسید به آن پای‌بند هستیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار