انتخاب استاندار گلستان از شایعه‌سازی تا چهره‌سازی

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار پیرامون انتخاب استاندار گلستان اکنون دو گزینه سیدمناف هاشمی و رازانی به عنوان دو گزینه غیربومی برای سکانداری این استان پیشتازی می‌کنند، این در حالی است که سهم‌خواهی برخی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب با معرفی این گزینه‌ها دچار نقصان شده و آنها را دلواپس کرده است.

اصلاح‌طلبان از تصدی استاندار غیربومی به گلستان دلواپس شدند

به گزارش گلستان24، پس از گمانه‌زنی‌های بسیار پیرامون انتخاب استاندار گلستان اکنون دو گزینه سیدمناف هاشمی و رازانی به عنوان دو گزینه غیربومی برای سکانداری این استان پیشتازی می‌کنند، این در حالی است که سهم‌خواهی برخی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب با معرفی این گزینه‌ها دچار نقصان شده و آنها را دلواپس کرده است.

*سید مناف هاشمی شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان دارد/ هاشمی ویژگی‌ها مهمی چون جوان بودن، تخصص و عملکرد خوب در سطح ملی را در کارنامه خود دارد

سید مناف هاشمی گزینه تصدی استانداری گلستان گرچه یک انتخاب غیربومی و از روستای هزارجریب بهشهر است اما شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان دارد و تجربه‌های مسوولیتی در سطوح مختلف ملی را در کارنامه دارد اما برخی جریانات اصلاح‌طلب در شبکه‌های مجازی با فضاسازی غیرواقعی به جای آنکه از تخصص و کارآمدی سخن بگویند با تمرکز بر غیربومی بودن گزینه‌های پیشتاز تصدی استانداری گلستان سعی در تخریب به جای نقادی دارند؛ اینکه دلواپسی اصلاح‌طلبان تا چه حدی بر محور منافع مردمی است و رضای خداوند را ملاک قرار دادند، جای بسی تأمل دارد.

هاشمی ویژگی‌ها مهمی چون جوان بودن، تخصص و عملکرد خوب در سطح ملی را در کارنامه خود دارد، کسی که ارتباط صمیمانه‌ای با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان به وجود آورد، ویژگی‌هایی که همین کانال‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب طی یک دو ماه گذشته برای تخریب استاندار بومی، هشتک‌های چون «گلستان جای استاندار زخم‌بستر گرفته نیست» یا «گلستان جای بازنشستگان نیست» و غیره سر می‌دادند، حالا چه شده که از یک مدیر سطح ملی که سابقه مدیریتی در سطوح بالا را دارد، جوان و با انگیزه است اینگونه ناجوانمردانه حمله‌ور می‌شوند.

یا همین کانال‌ها در حالی در تخریب سازمان‌یافته در راستای سیاست یک بام و دو هوا، مناف هاشمی را فاقد سابقه مدیریتی فرابخشی و استانداری خطاب می‌کنند که گزینه‌های بومی معرفی شده‌ جبهه اصلاح‌طلبان استان نیز از این ویژگیها بی بهره است.

و اما جای این سوال باقیست در ادوار مختلف که گزینه‌های بومی بر کرسی استانداری گلستان تکیه زدند چه حمایتی از استاندار بومی شده است و اصلاح‌طلبانی که با اهرم فشار سعی در القای خواسته‌های درونی خودشان داشتند چقدر به دنبال سهم‌خواهی بودند؟! تا به صورت لیستی مدیریت پستی بگیرند.

گویای این مدعا؛ پرده برداشتن حسن صادقلو استاندار فعلی گلستان از سهم‌خواهی‌های برخی اصلاح‌طلبان در زمان تصدی مسوولیت‌اش به عنوان استاندار گلستان بود که در دیدار با تحریریه خبرگزاری فارس استان گفت «گاهی اوقات برخی به انگیزه‌های خیرخواهانه و یا غیرخیرخواهانه لیست‌های 200 نفره را در انتصاب‌ها ارائه و پیشنهاد کردند و می‌گویند که این فرد باید انتخاب شود و می‌روند به آن فرد قول‌هایی می‌دهند در حالی که این روش مدیریتی نیست و من هم زیر بار نمی‌روم».

*پیروی و تبعیت ظاهری از نماینده ولی فقیه تا زمانی برای برخی‌ها ارزشمند است که منافع حزبی آنها تامین شود/ تضییع منافع مردم به بهانه جریانات سیاسی منطقی نیست

تخریب یک هفته گذشته این گروه‌ها بر علیه مناف هاشمی که از آن به عنوان گزینه نهایی جلسه آتی هیئت دولت یاد می‌کنند تا بدان‌جا پیش رفت که بدترین و ناشایسته‌ترین ادبیات را نثار آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان کردند، رفتار این افراد به خوبی چهره واقعی مدعیان دورغین اصلاحات در حمایت از آیت‌الله برای همگان نمایان کرد و ثابت نمود که پیروی و تبعیت ظاهری از نماینده ولی فقیه تا زمانی برای آنها ارزشمند است که منافع حزبی آنها را تامین کند ولی از زشت‌ترین گفتار و حتی تهدید به رای ندادن در انتخابات مجلس خبرگان نیز دریغ نمی‌کنند.

کاش این همه هیاهو در جبهه اصلاحات برای انتخاب استاندار گلستان برای پیشرفت و توسعه این خطه شمالی باشد نه درد سهم‌خواهی‌های حزبی و جریانی که نفعی برای استان و مردم ندارد.

فعالان جریانات‌سیاسی نباید مردم‌سالاری را فدای سیاست‌بازی کنند و ملاک توسعه استان را صرفا با خط‌کش حزبی و جناحی نسخه نکنند چرا که نگاه متعصبانه و غیرمعقولانه در تصدی مسئولیت‌ها چیزی جز سهم‌خواهی نبوده و راهبردی برای توسعه محوری نیست.

اگر جریانات سیاسی واقعا دلشان برای توسعه و پیشرفت استان می‌تپد نباید انتخاب استاندار را برای گرفتن پست‌های مسوولیت مطالبه کنند تضییع منافع مردم به بهانه جریانات سیاسی منطقی نیست کسانی که کارآمدی ندارند نباید در جایگاه مسؤولیت قرار بگیرند؛ برخی جریانات با سهم‌خواهی بیجا تیشه به ریشه توسعه استان گلستان می‌زنند رویکردهای مغرضانه و دور از واقعیت باعث سلب اعتماد عمومی می‌شود دولتی که با شعار اعتدال و تدبیر و امید به میدان آمده نباید با اقدامات عجولانه مردم را از انتخاب خود پشیمان کند.

پیام انتخابات سهم‌خواهی‌های حزبی نیست اما برخی می‌خواهند منافع مردم قربانی سیاست‌زدگی آنها شود، برخی جریانات اصلاح‌طلب که خودشان را در جرگه حامیان دولت قلمداد می‌کنند به دلیل آنکه جزو بازماندگان کرسی مسؤولیت هستند و هیچ منفعتی با روی کار آمدن دولت نصیب آنها نشده این روزها داغ‌تر از گذشته زبان به طعنه و انتقاد گشودند به حدی که این رفتارهای سهم‌خواهانه استاندار گلستان را وادار به واکنش کرد.

گرچه باب طعنه و انتقاد بازماندگان سیاسی اصلاح‌طلب همچناند فروکش نکرده و با چهره‌سازی استاندار جدید هر روز در فضای مجازی افرادی را رونمایی می‌کنند تا با این روش نخ‌نمای منسوخ شده روند انتخابات را به نفع خودشان و جریان سیاسی مورد حمایت تغییر دهند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار