نتایج یک نظرسنجی که توسط اینتل منتشر شده است، نشان می‌دهد بیشتر مردم در هنگام مسافرت به امنیت اطلاعات خود اهمیتی نمی‌دهند.

خطرهای استفاده از وای‌فای عمومی
به گزارش گلستان24، کارشناسان اعلام کرده‌اند که افرادی که در مسافرت‌ها بدون در نظر گرفتن موارد امنیتی، از شبکه‌های رایگان وای‌فای استفاده می‌کنند، در خطر حمله‌ی مجرمان سایبری قرار دارند.
 
خطرهای استفاده از وای‌فای عمومی
 
در نظرسنجی‌ که بخش امنیتی شرکت اینتل از میان 2000 نفر انجام داد، 38 درصد از این افراد اعلام کردند که از وای‌فای عمومی در مدت مسافرت استفاده می‌کنند که از این تعداد 89 درصد آن‌ها از هیچ نرم‌افزار امنیتی‌ استفاده نمی‌کنند. 17 درصد از آن‌ها نیز اعلام کردند که تنها از وای‌فای عمومی استفاده می‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند که اطلاعات آن‌ها در دسترس دیگران قرار بگیرد. همچنین تنها 13 درصد افراد از وای‌فای خانگی و امن خود برای اتصال به اینترنت، کارهای بانکی، اشتراک‌گذاری عکس و ... استفاده می‌کنند.
 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی یا خدمات ایمیل استفاده می‌کنند، روزانه چندین بار برای بروز کردن صفحه‌ی شخصی خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا کسانی که در طول مسافرت از شبکه‌های رایگان استفاده می‌کنند، اطلاعات آن‌ها در خطر هک شدن قرار دارد.
 
نزدیک به نیمی از این افراد نیز نمی‌دانند چگونه در برابر ویروس‌ها و هکرها از خود محافظت کنند. تعدادی نیز باور نمی‌کنند که ممکن است در معرض چنین خطرهایی قرار داشته باشند.
 
گروه سنی 18 تا 24 سال بیشتر از دیگر گروه‌های سنی در موردحفاظت اطلاعات خود سهل‌انگاری می‌کنند و به آن اهمیت نمی‌دهند.
در این نظرسنجی تنها 27 درصد مردان و 13 درصد زنان گفته‌اند که از نحوه‌ی محافظت از گجت‌های خود اطلاع دارند.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند که مسافران عملیات بانکی خود را از طریق وای‌فای عمومی انجام ندهند؛ زیرا این کار به‌راحتی رمز عبور و اطلاعات حساب آن‌ها را در اختیار هکرها قرار خواهد داد.
 
به‌علاوه مطالعات نشان می‌دهد % 60 مردم انگلیس در مدت یک هفته مسافرت به‌طور میانگین 10 بار صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی خود را بروز می‌کنند.
 
نیک وینِی (Nick Viney)، از بخش امنیت شرکت اینتل، گفته است: «مردم باید به امنیت اطلاعات خود اهمیت بیشتری بدهند. آن‌ها باید همان‌قدر که در هنگام رفتن به مسافرت به فکر سلامتی خود هستند به فکر امنیت اطلاعات خود نیز باشند.»

ارسال نظر

آخرین اخبار