آثار اذکار در هنگام سفر

اکثر کسانی که در تصادفات که خواب می مانند به خاطر این است که اعتقاد به این ندارند فقط خداست که او را خواب فرا نمی گیرد.باید به این نکته رسید که پهلوان ترین آدم نیز نمی تواند بر خواب غلبه کند.

نگاهی قرآنی به خواب آلودگی در رانندگی

به گزارش گلستان24، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید موج جدیدی از مسافرتها در کشور ایجاد می شود. یکی از مهمترین وسایل نقلیه ای که سفر با آن انجام می گیرد وسائل نقلیه شخصی است. گاهی چند خانواده برای حرکت تصمیم می گیرند و حرکت می کنند. حضور پررنگ راهنمایی و رانندگی و آماده باش بودن آنها در طول مسیر هم به دلیل موجی است که در این روزها رنگ و لعاب خاصی پیدا می کند.

خواب آلودگی در رانندگی

حجت الاسلام شهاب مرادی در قالب یک فایل صوتی که درخواست انتشار آن را در فضای مجازی داشته است ضمن اشاره ای لطیف به فرازی از آیت الکرسی به موضوع خواب آلودگی رانندگان در سفر اشاره کرد و گفت:

"از زیبایی های خداوند که در آیت الکرسی هم به آن اشاره شده است و از صفات خداوند می باشد این است که  خداوند را چرت  و خواب فرا نمی گیرد. (لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ) همه گرفتار چرت و خواب می شوند و خیلی ها این باور را ندارند.

اکثر کسانی که در تصادفات که خواب می مانند به خاطر این است که این حس را ندارند. فقط خداست که او را خواب فرا نمی گیرد.باید به این نکته رسید که پهلوان ترین آدم نیز نمی تواند به خواب غلبه کند." 

وی با ذکر این نکته که معمولا این هشدارهاباعث می شود که شادی ها تبدیل به غم نشود افزود:

" همه باید باور کنیم که ضعبف هستیم. در سفرها قل هوالله زیاد بخوانیم.همچنین در روایات داریم که آیت الکرسی را اگر کسی یکبار بخواند خداوند ملکی را می فرستند و اگر  پنج بار بخواند خداوند به طور ویژه از او محافظت می کند. از برکات صلوات بر محمد و آل محمد (ص) غافل نباشیم.

توجه به اعتقادات و رعایت اصول و قوانین در رانندگی می تواند آرامش و امنیت بیشتری را در امور زندگی و خصوصاً مسافرت و رانندگی ایجاد نماید. 

ارسال نظر

آخرین اخبار