رفتار با همسر چگونه باید باشد؟

برای یک زندگی ایده ال همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قائل شوید.

هشت نکته ی طلایی درمورد رفتار با همسر
به گزارش گلستان24، برای یک زندگی ایده ال همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید.
 
1) به همسر خود احترام بگذارید و با او محترمانه صحبت کنید و این نکته را فراموش نکنید که در زندگی زناشویی احترام حرف اول را میزند.
 
Image result for ‫ازدواج‬‎
 
2) به پیشرفت و ترقی و رشد شخصیت همسر خود علاقه مند باشید و زمینه را برای تحقق این امر فراهم کنید
 
3)  به شریک زندگی خود ابراز محبت کنید، اورا قلباً دوست بدارید و با زبان عمل هم این امر را ثابت نمایید. محبت خود را به همسرتان به صورت عملی نیز نشان دهید. سعی کنید در روز تولد او، یاسالگرد ازدواج و یا مناسبت‌های دیگر به او هدیه دهید و از این طریق محبت خود را ابراز کنید.
 Related image
 
 
 
_رسول خدا (ص) فرمود : هر چه ایمان انسان کامل تر باشد به‏ همسرش بیشتر اظهار محبت می نماید.
 
_حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند : بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند. دلال الامامه و کنزالعمال ، ج ‌7، ص 225 
 
 Related image
 

 

 
4) سعی کنید در هنگام گفتگو با همسرتان، به دقت به حرف های او گوش گنید و صبر کنید حرفش تمام شود.

 

 
5)  باور کنید که همسرتان انسانی است منحصر به فرد و واجد ویژگی‌های شخصیتی مثبت و منفی. به همین خاطراز مقایسه او با دیگران به شدت بپرهیزید.
 
 Image result for ‫همسرخوب‬‎
 
 
6)  سعی کنید حالات و روحیات همسر خود را بشناسید و فهرستی از آرزوها و علائق او  تهیه کنید و از همه ی آنها اگاه شوید.
 

 

7) با همسرتان توافق کنید که چه چیزهایی را نباید به خانواده همسرتان بگویید. یادتان باشد که هر خانواده جدیدی رازهای خودش را دارد و برملا شدن این رازها هم استقلال خانواده جدید را زیر سوال می برد و هم راه را برای دخالت خانواده ها باز می کند.
 
8) انتقاد از همسرتان به هر شکلی در برابر جمع مطلقا ممنوع! انتقاد، به طور قطع، یکی از مهمترین عادات تخریب کننده رابطه بین فردی است.
 

منبع: شفاف

 

ارسال نظر

آخرین اخبار