تداوم هتاکی ها در دانشگاه منابع طبیعی گرگان

مناظره روز گذشته اکبر اعلمی و مصباحی مقدم نشان داد سریال توهینها به مقدسات و ساحت روحانیت و در راس آن حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه منابع طبیعی گرگان همچنان تداوم دارد .

آقای اعملی مناظره یا هتاکی به اسلام و روحانیت !!!

به گزارش گلستان24،عصر روز گذشته ( چهارشنبه 19 آبان ) مناظره اکبر اعلمی عضو مسئله دار مجلس ششم و کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس و غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق اصولگرای مجلس برگزار شد .

این مناظره درست سه هفته بعد از واقعه تریبون آزاد دانشگاه منابع طبیعی گرگان رخ داد که در خلال آن به روحانیت و شهدای مدافع حرم اهانت شد و انتظار می رفت مسئولان و روحانیت مستقر در این دانشگاه کمی به موضوع حساس تر باشند .

توهین به حضرت امام (ره) و روحانیت

اکبر اعلمی نماینده مجلس ششم در این مناظره تمام مشکلات کشور را گردن روحانیت و مشخصا حضرت امام(ره) به عنوان بانی انقلاب انداخته و مدعی شده است : امام می گفت که اگر فرهنگ درست بشود ، فساد از بین می رود . امام قبل از انقلاب گفت ؛ تریبون را برای چند ساعت در روز ، فرهنگ را ده تا ۲۰ سال در اختیار ما قرار دهید اگه نتوانستیم فرهنگ را درست کنیم ، خودمان می رویم .

اعلمی افزود : حالا نه تنها 10-15 سال ، الان 37 سال است که کل کشور در اختیار شما قرار دارد ، نه تنها دو سه ساعت ، 100 شبکه رادیویی و تلویزیونی ، ماهواره ای ، بین المللی و استانی بطور کامل در اختیار شماست . تریبون های نماز جمعه ، مساجد ، حوزه های علمیه ، مدارس و دانشگاهها دست شماست ، سالانه میلیاردها بودجه فرهنگی در اختیار دارید ، چرا فرهنگ ما بعد از 37 سال نتوانست تغییر کند؟!!

وی مدعی شد : چرا علیرغم اینکه فرهنگ در اختیار روحانیت است نتوانستید فرهنگ را درست کنید که این فرهنگ مانع وقوع فساد در جامعه شود ؟ ، چرا با اینکه هزاران طلبه تبلیغ فرهنگ می کنند پس چرا فرهنگ درست نشده است ؟

اعلمی : ای امام ، وعده هایی که دادی چی شد !؟

اعلمی در ادامه با طرح این سوال که آیا شما قبول دارید که فساد سیاسی ما در فساد اقتصادی است مدعی شد : سوالات اینجاست ! وعده هایی که امام دادند چی شد !؟ چرا این کشور دست روحانیت است ؟؟ چرا ارزش پول ما کمتر از همه شده !؟ چرا وقتی وعده داده شد اگر حکومت دست امام باشد همه چیز درست می شود، پس چی شد !؟

ای امام ، وعده هایی که دادی چی شد !؟ آهای علما وعده هاتون چی شد !؟ انقلاب کردیم برای چی ؟ برای چی ۸ سال جنگیدیم ؟ چرا رتبه کشور ما از لحاظ اقتصادی بین کشورها ۱۳۰ هستش ؟

توهین به رهبر معظم انقلاب

اعلمی گفت : در رأس حکومت چه کسی ولایت مطلقه فقیه است ؟ آیا غیر از روحانیت است ؟ سیستم ما جمهوری اسلامی و قانون اساسی ج.ا.ا است . رؤسای قوا را چه کسی انتخاب می کند ؟ ، چرا همه باید از فیلتر روحانیت بگذرند و چرا انتخاب مردم را محدود می کنید ؟ آیا کاری که شورای نگهبان انجام می دهد سلب آزادی نیست ؟؟

وی گفت : شاید ذائقه مردم چیز دیگری باشد در حالی که اصل 156 قانون اساسی می گوید حاکمیت مطلق از آن خداست هیچ کس حق ندارد این حق از مردم سلب نماید .

رییس جمهور بخواهد فردا با آمریکا رابطه برقرار کند باید رهبری اجازه دهد . ظریف را وسط مذاکره انداختند یک کلمه بدون خواست رهبری نمی تواند مطرح کند .

تصمیمات رییس جمهور منوط به مجوز رهبری است. سیاسیت های کلی انتخابات رهبری ابلاغ کرده است .  مگر ما قانون انتخابات نداریم.

توهین به شورای نگهبان

اعلمی در ادامه اظهارات نامربوطش ، شورای نگهبان را در انتخاب رئیس جمهور دخیل دانست و این نهاد انقلابی و زحمتکش را متهم به مهندسی انتخابات کرد .

اعلمی گفت: کاری که شورای نگهبان انجام می دهد محدود کردن آزادی است . رییس جمهور مطابق خواست شورای نگهبان انتخاب می شود . پس متولیان جمهوری اسلامی ، روحانی هستند تصمیم گیران شورای نگهبان و خبرگان ملت ، روحانیت هستند .

وی افزود : رییس جمهور بر اساس خواست شورای نگهبان و وزرا توسط مجلس و غیر مستقیم توسط شورای نگهبان انتخاب می شوند !! و خود رییس جمهور توسط شورای نگهبان انتخاب می شود !! قوانین ما را روحانیت انتخاب می کنند .

اعلمی ادعا کرد : تا وقتی که در این کشور شورای نگهبان بجای مردم تصمیم بگیرد و رد صلاحیت نمایندگان را با معیارهای تبعیض آمیز انجام دهد معلوم است که باید در کشور فساد وجود داشته باشد .

توهین به دستگاه قضا

اعلمی اشاره کرد : دستگاه قضایی ما در برخورد با مفسدان اقتصادی ریشه ای عمل نمی کند و یک زمان فاضل خداد را به جرم 123 میلیارد تومان اعدام می کند ولی کسی که زمینه ساز آن فساد بوده را به حبس محکوم می کند ، سپس مورد عفو قرار می گیرد همچنین کسی که در پرونده 3 هزار میلیاردی دخیل بوده است ریس کمیسون می باشد .

وی عمده دلایل وجود فساد در کشور را نبود دیده بان فساد که همان مطبوعات ومردم هستند وهمچنین رفتارهای تبعیض آمیز در این رابطه دانست و گفت : تا وقتی که در این کشور شورای نگهبان بجای مردم تصمیم بگیرد و رد صلاحیت نمایندگان را با معیارهای تبعیض آمیز انجام دهد معلوم است که باید در کشور فساد وجود داشته باشد .

وی برخوردهای تبعیض آمیز در مبارزه با فساد را در رسانه ملی و مطبوعات حکومی یکی دیگر از این نموه خواند و گفت: در مورد حقوق های نجومی ، روزنامه ها و رسانه ملی مدتها روی آن مانور دادند اما وقتی بحث املاک نجومی شهرداری بوجود آمد ، رسانه ملی سکوت اختیار کرد و به جای مبارزه و مخالفت با عاملان آن ؛ خبرنگاری که دست به افشای آن را زد به زندان انداخت .

پاسخ های مصباحی مقدم به اظهارات اعلمی

اما غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق اصولگرای مجلس در جواب شبهات بیان شده توسط این کاندیدای رد صلاحیت شده اظهار کرد: اولأ این حرفهایی که شما بیان کردید ، محاکمه نظام اسلامی و روحانیت و امام خمینی (ره) است ، ثانیأ دشمن هزاران هزار برابر ما هزینه می کند برای از بین بردن فرهنگ ما ، دشمن دست روی دست نگذاشته او هم کار می کند ولی با این تفاوت که با بودجه بیشتر کار می کنند.

این حرفهای شما که مرد سیاسی هستید و کاندیدای انتخابات شدید چه بخواهید چه نخواهید محاکمه امام خمینی و نظام و روحانیت است! این فساد سیاسی که می گویید کجای نظام است ؟ آیا رهبر فاسد است ؟

دروغ بزرگ این است که مملکت را روحانیت اداره می کنند

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه دروغ بزرگ این است که مملکت را روحانیت اداره می کنند ، خاطر نشان کرد : چند نماینده مجلس روحانی هستند ؟ چند تا فرماندار از روحانیت است ؟ از وزرا چند تا روحانیت هستند ؟ پس چطور مملکت دست ماست ؟

وی خطاب به این فعال سیاسی گفت : آقای اعلمی شما که دو دوره تو مجلس بودید برای فساد این کشور چیکار کردید ؟

لایق رد صلاحیتی !

مصباحی مقدم در این مناظره اذعان کرد : سیاست های کلی نظام را بر اساس قانون رهبری ابلاغ می کند و مجلس قانون گذاری می کند ، همه قانون اساسی را قبول کردیم و چون نماینده مجلس بودیم قسم خوردیم که به قانون اساسی پایبند باشیم ولی شما با این حرفها به قانون پای بند نیستی ، پس لایق رد صلاحیتی‌!

با شعار هیچ چیز حل نمیشود

نماینده اصولگرای سابق مجلس در پاسخ به شعار دادن های مکرر اعلمی گفت : با شعار هیچ چیز حل نمیشود و برای مبارزه با فساد باید ساختارهای لازم به وجود بیاید نه اینکه قانون عوض گردد. باید اخلاق ، ایمان و نظارت قوی همه جا حاکم باشد.

مصباحی مقدم به فرانسه اشاره کرد و گفت : الان تو فرانسه برای حل مشکلات آیا قانون اساسی عوض شد!؟نـــــــه،ساختارهای لازم ایجاد شد، آنچه ما نیاز داریم داشتن آزادی بیان برای  شفاف سازی هست ، در مورد بحث املاک نجومی جناب قالیبات کاملأ شفاف سازی کردند و نظارت صورت گرفته است. فساد هزینه های نظام را بالا و مشروعیت نظام را کاهش میدهد و باید از بین برود .

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار