درد دلهای کارگر معدن یورت

صحبت های دردآور معدن یورت که اگر مشکلش عوارض خروج از کشور بود تا به حال صدایش شنیده شده بود ولی ...

حقوق ناچیز در قبال سخت ترین کار دنیاست که 12 ماه عقب افتاده است + فیلم

به گزارش گلستان 24 ؛ بیش از 200 روز از انفجار تونل شماره یک معدن زغال سنگ زمستان یورت می گذرد. حادثه ای که در نوع خود بزرگترین و فاجعه بار ترین حادثه معدنی در کشورمان و حتی در خاورمیانه گزارش شده است.

انفجاری که در همان لحظات نخست سبب مرگ 43 معدنچی شده است.

در همین خصوص خواندن درد و دل های یک معدنچی خالی از لطف نیست: اینجانب علی خانی هستم ، شرایط ما کارگران معدن با بقیه مملکت ایران فرق می کند. کار در معدن سخت ترین کار دنیاست .ما هفته ای یک بار میمیریم باز دوباره زنده میشیم.

ماهی 800 تومان حقوق می گیریم. این حقوق ناچیز در قبال سخت ترین کار دنیاست که 12 ماه عقب افتاده است. ما با همه پیگیری هایی که انجام دادیم اما هیچ کسی جواب گو و پیگیر نشد تا 43 نفر از همکارانمان (برادرانمان) را از دست دادیم که بعد مسوولین متوجه شدند و بعد آمدند به خاطر همین انتخابات آمدند به خاطر رای آمدند.

ما یک ستونیم؛ رییس روسای سهو: وای به حال اینکه این ستونه فرو بریزه ، مطمن باشین که یک روزی فرو میریزد.

بنا بر سخنان امام خمینی (ره) ؛ این انقلاب مهم اسلامی ، رهین پوشش های این طبقه است. طبقه محروم، طبقه گود نشین ، طبقه ای که این نهضت را به ثمر رساند و توقع ای هم نداشت.

گمان نکنید که کاه نشینان بسیار مرفه هستند. آن ها دل هایشان لبریز از تزلزل است ، آن ها قلب هایشان آرام نیست ؛ تزلزلی که در بین کاه نشین ها هست ، در بین کوه نشین ها نیست.

 

انتهای پیام/

منبع : گلستان 24

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار