برای کارگر ایرانی(4)

کل میزان واردات کالا از چین در ۸ سال دولت های نهم و دهم مبلغ تقریبی ۴۰ میلیارد و ۴۶۴ میلیون دلار و در ۲۰ ماه دولت یازدهم ۲۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار بوده است.

دولت قبل شغل ایجاد کرد، اما برای چینی‌ها!

به گزارش گلستان 24، امام خامنه ای: اگر دست های کارگر، مغزهای کارگر، انسان های کارآفرین، نیروی انسانی ماهر در یک جامعه ای گرامی داشته شود، آن جامعه پیشرفت خواهد کرد. اینی که نبی مکرم اسلام دست کارگر را بالا می آورد و می بوسد، این فقط تقدیر از یک شخص نیست، این ارزش گذاریست، این درس است. به ما می گوید که دست کارگر، تولیدگر، نیروی انسانی، آنقدر ارزش دارد که کسی مثل وجود مقدس پیامبر مقدس، که همه ی آفرینش طفیل وجود اوست، این خم می شود دست او را می بوسد.

حمایت از تولید ملی

معاون اول دولت یازدهم روز شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، در اظهار نظری ضمن انتقاد از عدم توجه به تولید داخل در سال های گذشته گفت: طی چند سال گذشته ۷۰۰ میلیارد دلار پول نفت ملت ایران هزینه شد بدون آنکه میزان اشتغال و تولید در این کشور افزایش پیدا کند و تنها باعث گردید تا اشتغال در کشورهایی نظیر چین رونق پیدا کند.

کل میزان واردات کالا از چین در ۸ سال دولت های نهم و دهم مبلغ تقریبی ۴۰ میلیارد و ۴۶۴ میلیون دلار و در ۲۰ ماه دولت یازدهم ۲۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار بوده است. این بدین معناست که در ۲۰ ماه دولت روحانی ما شاهد ۲.۲ برابری واردات کالا از چین می باشیم. و این در حالی صورت می گیرد که:

قیمت نفت در دولت نهم و دهم دو برابر قیمت نفت در دولت یازدهم بوده است که منجر به افزایش توان دولت برای خرید خارجی می شد و دست دولت برای تامین ارز وارد کنندگان بسته نبود. همچنین تحریم های اقتصادی صرفا در دو سال پایانی دولت دهم مشابه ۲۰ ماه دولت یازدهم بوده است و تحریم سویفت و بانک مرکزی و محدودیت صادرات نفت خود از موانع جدی واردات کالا محسوب می شوند که اگر قیمت دو برابری نفت در بازارهای جهانی را در دولت نهم و دهم نسبت به دولت یازدهم در نظر بگیریم بیشتر به تلاش همه جانبه و همت مضاعف دولت یازدهم برای کنار زدن تمامی این موانع برای واردات کالا از چین پی می بریم لذا پیشنهاد می گردد نام وزارت صنعت، معدن و تجارت را که در کنار اتاق بازرگانی که رئیس سابق خود را در سمت ریاست دفتر رئیس جمهور می بیند برای این تلاش شبانه روزی در واردات کالای چینی و تعطیلی کارخانجات داخلی و بیکاری کارگران ایرانی، به وزارت واردات تغییر دهیم

تلاش دولت یازدهم برای افزایش بیش از ۲ برابری واردات کالا از چین نسبت به دولت قبل در حالی صورت می گیرد که دولت قبل بنا به توصیه مقام معظم رهبری به در پیش گیری اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل، توانسته بود در سه سال پایانی (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲) از حجم واردات به کشور بکاهد ولیکن در سال ۱۳۹۳ به میزان ۵۲ میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار انواع کالا وارد کشورمان شد که این میزان ۵ و ۵۷ صدم درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۲ داشته است. این به معنای افزایش ۳ میلیارد دلاری واردات کالا در سال ۱۳۹۳ با توجه به کمبود منابع ارزی بوده است.

و این یعنی مسئولینی که در رده های بالا به نمایندگی از مردم در حال رسیدگی به امور ملت هستند، به جای عمل به مصلحت ملت، به فکر بازی ها و بحث های سیاسی هستند. اما تا چه زمانی قرار است این دروغ پردازی ها ادامه پیدا کند، مردم اگر به این صورت کلی هم به آمار نگاهی نیندازند، بالاخره متوجه گرانی محصولات خواهند شد. از بالا رفتن قیمت قبض گاز تا افزایش قیمت نان همه در نوع خود به میزانی چشمگیر! پس این دولت بهتر است به جای قدرت نمایی های سیاسی و شاخ و شانه کشیدن و طعنه انداختن برای دولت های قبلی، با مردم صادق باشد تا به یکی از وعده های انتخاباتی خود عمل کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار