کارشناسان تغذیه فهرستی از غول‌های صنایع غذایی جهان را منتشر و اعلام کردند که این کمپانی‌ها غذاهای مرگبار تولید می‌کنند.

این شرکت‌های مواد غذایی کمر به نابودی‌تان بسته‌اند
به گزارش گلستان24، به تازگی خبرگزاری دیلی میل  در مطلبی به ارائه فهرستی از شرکت های مشهور مواد غذایی مثل مک دونالد، پیتزا اکسپرس، استار باکس و گورمت برگر پرداخت و مواد غذایی تولید شده در آنها را به شدت مرگبار خواند.
 
مواد غذایی
 
همزمان با رسیدن به روزهای پایانی سال 2016 مقامات بهداشتی در کشورهای اروپایی به شدت نگران وضعیت سلامت مردم هستند چرا که در این زمان ناپرهیزی و مصرف انواع فست فود به شدت بین مردم رواج پیدا می‌کند به طوری که در مهمانی ها و جشن ها انواع خوراکی های سرخ کرده، پیتزا و همبرگر به میزان زیاد مصرف می شود.
 
این در حالی است که به گفته دانشمندان این ناپرهیزی با مواد پرخطر برخی از کمپانی‌ها ترکیب شده و عواقب جبران‌ناپذیری را به وجود می‌آورد. تنها در یک نمونه از پیتزاهای کمپانی "پیتزا اکسپرس" حدود هزار و 524 کالری وجود دارد که ناشی از مواد غذایی چون پروتئین، چربی، پنیر، سس، نان، انواع سبزی و سیب زمینی سرخ کرده درون آن است. چنین حجم زیادی از کالری می تواند باعث بالا رفتن چربی و فشار خون، افزایش وزن و احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی در افراد شود.
 
گفتنی است؛ میزان بالای کالری در پیتزای یکی از این شرکت‌ها حدود 75 درصد میزان کالری مورد نیاز روزانه یک زن بزرگسال را فراهم می‌کند. این مقدار در زن ها 2 هزار و در مردها 2 هزار و 500 کالری است و با احتساب مصرف سایر مواد غذایی حجم بالایی از کالری وارد بدن افراد می شود.
 
به تازگی برخی از کشورها از جمله انگلستان طرحی برای مبارزه با چاقی را اجرایی کرده اند و برخی از شرکت های صنایع غذایی در رستوران های زنجیره ای خود غذاهای سالم و پیتزاهای گل کلم و گوشت استیک به جای سوسیس و کالباس ارائه می کنند.
 
کارشناسان هشدار می دهند در صورت مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده و انواع فست فود انسان ها در آینده با انواع بیماری ها و حتی سرطان مواجه شده و طول عمرشان کاهش پیدا می کند.
 
منبع: Dailymail


 

ارسال نظر

آخرین اخبار