به قلم یوسف مهقانی:

مصداق ادعا .یک جریان سیاسی درون استانی است که با بهره گیری از عنوان البته درست ،جایگاه نماینده ولایت فقیه جنابعالی ، باحدت هرچه بیشتر، مخالفین را قانع می سازنداما خود به غالب موقع در بدیهی ترین موارد تمکین از شخص حضرت ولی فقیه، دچار سکون مرگبار می گردند.!

دقایقی با آیت الله نور مفیدی،فارغ از سیطره مشهورات

یوسف مهقانی،روزنامه نگار و کارشناس مسایل سیاسی، در مقاله ای اختصاصی به گلستان24، به بهانه انتخابات خبرگان رهبری، چنین می نویسد:

 

 

«دقایقی با آقای آیت الله سیدکاظم   نور مفیدی،فارغ از سیطره مشهورات:

 

سلام اقای نورمفیدی، حقیقتا از اینکه تاکنون توانستید برغم اینکه فردی منتسب به  یک جناح سیاسی هستید، فضای نسبتا آرامی را در طول چند دهه در استان  رقم بزنید از جنابعالی متشکرم.

هرچند بعنوان یک آزاد اندیش، به منش سیاسی جنابعالی را آنچنان که بایسته است نقد داشته ،اما واقعگرایانه بگویم، در لباس آزاد اندیشی ام نمیتوانم معترض شما، به حدت و شدتی که گاهی مشاهده میشود، نیز باشم.

نمایندگان ولی فقیه یا حتی ائمه جمعه های بسیاری دیده ام که  نقطه سیاسی مقابل شما و بسی بیشتر،   در تریبون های  کشور به ابراز نظر می پردازند که از زاویه  خوش شانسی، در استان گلستان سلیقه فکری شما، نصیب ما گردید.!

قابل کتمان نیست، در دهه شصت با انتقادهای بسیاری همراه بودید و فضای سیاسی آن دهه و نیز دهه بعدی استان، درفقدان فضای رسانه ایی و جراید آزاد اندیش، آنچنان  سنگین  بوده که اجازه نقد عملکرد جنابعالی را سلب مینمود.

اجازه بدهید بی تملق از مدارای شما تا اندازه ایی تشکر کنم و از اینکه در مقوله های اندیشه تا پیشرفت استان بنظر می اید نسبت به برخی هم شغلان خویش قدمهای محکمتری برداشته اید،از جنابعالی تقدیربعمل آورم.

مع الاسف وقتی مدیران ارشد استان برغم انشاء الله صدق نیت، ، تفکر پیشرفت محور در رفتارشان اولویت نداشته و بهره وری و  اجتهاد در طرح های نوین اقتصادی استان را اولویت عملگرایی خویش نمیدانند و نتیجه آن میشود که جایگاه ارزش اقتصادی استان  در رده های پایین کشوری است و خیلی بعید میدانم از جنابعالی  نیز کار خارق العاده ایی  در این میان ساخته باشد....بگذریم

آقای آیت الله نورمفیدی

برایم سوال بوده چگونه چپ های  رادیکال سابق و البته ملبس به لباس  نواندیشی  امروز که حتی بیش از ظرفیتهای فرهنگی  نظام حاکمیتی کشوری که عمری جوان دارد،  غالبا متوقع هستند ،به جنابعالی از متظر « نماینده مقام معظم رهبری»  مینگزند.؟!

بیش از بنده مطلعید که جریان فعلی که درست یا غلط مشهوربه منتسب بارز ومستتر به  جنابعالی است، در مباحث ملی  و وحدت ساز مورد وثوق حضرت آقا نظیر استکبارستیزی،تقویت مبانی ارزشی، نگاه عملگرایانه ایی  مبرزی، در حال حاضر ندارند.

اتفاقا برای امثال بنده که فرزندمعمولی نظام بشمار می رویم، سوال برانگیزست، آیا حلقه موصوف ، بنابه دلایل مختلف دچار یک خلع جهان بینی  تئوریک اسلامی هستند و یا صرفا به یک ایدیولوژی بی فوندانسیون دینی  با مناره های پروتستانیسم ذوق و شعف دارند

 

یوسف مهقانی نورمفیدی

 

آقای آیت الله

مصداق ادعا .یک جریان سیاسی درون استانی است که با بهره گیری از عنوان البته درست ،جایگاه  نماینده ولایت فقیه جنابعالی ، باحدت هرچه بیشتر، مخالفین را قانع می سازنداما خود به غالب موقع در بدیهی ترین موارد تمکین از شخص حضرت ولی فقیه، دچار سکون مرگبار می گردند.!

هرچند صاحب این مقال اذعان دارد،غیر از فضای نقد، مخالفت چماق گونه با جنابعالی نیز  از منظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی بی تردید مورد قبول نخواهد بود.

آقای آیت الله نورمفیدی

نگارنده اساس فتنه ۸۸ را یک پیچ تاریخی میداند که باابراز تاسف  مردودین و تجدیدی  زیادی را در سطوح عالی تا سمپاتها بهمراه داشته است.

هرچند جنابعالی بعد فرمان حضرت آقا، به مقوله فتنه ، بارعایت سلایق خودتان ، آنگونه که ایراد سخن مینمودید نیز عمل نمودید ولیکن این جریان مدعی علاقمند قلبی به شما در رفتارهای ساختار شکنانه، بعد انتخابات در شهرگرگان دربخشهایی فعالانه عمل نمود اما برحسب اینکه نمایندگی حضرت آقا را در استان یدک میکشید شنیده نشد، مورد نکوهش جدی شما قرار نگرفته باشند.

قابل بیانست  از منظر امثال نگارنده معتقد به مبحث فتنه ، شاخصین مقصر کناری نشستند و افرادی  بازی خورده و مهره سوخته  مورد تبری قرار گرفتند و از سویی عده ایی به بهره برداری جناحی و تسویه حسابهای شخصی در این مقوله مشغول بودند.

آقای آیت الله نورمفیدی

بپذیرید یا نپذیرید، سکوت منفعلانه جریان موصوف، در صحنه های اصلی ، خوه وناخواه انگشت اتهام منتقدین صادق و بهره برداران سیاسی را در یک نقطه مشترک  بر علیه این جریان قرار میدهد که تاکید بر عنوان نمایندگی  ولی فقیه جنابعالی، اگر به این منوال  از سوی این جریان فعال در گلستان ادامه یابد،  کاسبکاری سیاسی از ارزشها خواهد بود.‌

نگارنده فضای تک صدایی را چه در تفکر روشنفکرانه که اتفاقا موج میزند و نیز بنام حمایت از ارزشها که در دهه هفتاد بوضوح قابل مشاهده بود را متضاد با آرمان های امام راحل و‌منویات حضرت آقا میداند.

آقای آیت الله

جناحین عادت نمودند  وقتی در صندلی قدرت قرار دارند،خواهان فضای آرامش و وحدت برای پیشرفت استان هستند و  زمانیکه از سکوی قدرت توسط مردم تعلیق میشوند سیف نقد از نیام به نام  دفاع از مردم و ارزشها بیرون میکشند که دست آخر دود آن به چشمان مردم  غالبا متستضعف اما نجیب گسیل داده میشود.

خوب است گاهی بدور از حدم و حشم به بازارچه نعلبندان گرگان سری بزنید و‌انبوه مردمی را میبینید که شعارشان ولایت فقیه درخطراست ،انتخابات درخطراست، آزادی نداریم، نیست .

 اساسا اکثریت مردم جامعه ایی که معتقد است روحانیت صاحب این کشور نبوده و صاحبش،  حضرت حجت بن الحسن می باشد که بادعای خیر آن غایب همیشه حاضر،مشکلات بیرونی و درونی حل و فصل شده است، به دنبال  شعایر کاسبکارانه نیستند

 

یوسف مهقانی نورمفیدی

 

آقای آیت الله

امیدوارم بتوانید برای اینکه دعای خیر بازماندگان ، همیشه همراهتان باشد، باسعه صدر و تعامل بیشتر راقم زننده یک رفتاری که جریانات داخل نظام استان ، بتدریج حول و حوش همدیگر  قرار گرفته و تمرین  گفتگو بایکدیگر  را در پیش گیرند، گردید.

آقای آیت الله نورمفیدی

جرات میخواهد بیانش  که مدعیان ارزشها از یکسوی و مدعیان اصلاح طلبی، آداب گفتگوی مشترک بر سر مبانی را آنگونه که حضرت امام و خلف بحقش   دنبال مینمایند، تمرین ننموده اند.

بیش از سه دهه است در استان شاهد نزاع مابین طرفداران « عنب و انگور»  هستیم که مضحک است  متاسف شوم مردم حاضر در نعلبندان کمترین اهمیتی را برای این دو دسته موصوف را نمی نهند.

آقای آیت الله نورمفیدی

کم نیستند کسانیکه به جنابعالی  انتقاد داشته و تملق  نمی نمایند و اعتقادی به چاپلوسی ندارند  اما معتقدند سید کاظم دهه نود شمسی ، دیگر روحانی رادیکال دهه شصت نیست و میتواند پختگی وی  تاثیر مثبتی بر نکات وحدت آفرین مابین جریانات مشهور  درون استان گردد.

صاحب این قلم اذعان دارد بزرگوارانی  هستند در عین فقدان قیل وقال و‌کرنا ، در کنار اختلاف سلیقه، در درون  استان میتوانند  پایه گذار آداب گفتگوی وحدت آفرین باشند.

آقای آیت الله

حال که سعادت دست داد به هر بهانه،  بیش از گذشته سفرهای استانی  را در پیش گرفتید و طی برنامه های از قبل ساماندهی شده،در مجامع واماکن  حضور می یابید، در لباس نماینده حضرت آقا  ، بی دعوت و سر زده  دیداری هم باکسانیکه علی الظاهر تمایلی به دیدن جنابعالی ندارند، ( بی ،تبلیغات) داشته باشید.

همچنانکه هرگز نمیگویم سیدکاظم نورمفیدی،  رسول الله می باشد، تصریح مینمایم مخالفین روش وی نیز شباهتی آن  یهودی که بر پیامبر اعظم خاکروبه میرخت نیز ندارند و شایسته احترام عملگرایانه برای تحکیم زنجیر نظامند.

گلستان شایسته پیشرفت است و کاش دستی فراتر از منافع جناحی، کمک نمایند ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  شهرمان گرگان و نیز سرلسر استان  دارای منش« اصولگرای اصلاح گرایانه» که مقوله کارکردگرایی را بر حفظ افراطی جناح سیاسی  خویش ،اولویت رفتار خویش می نهند رهسپار مجلس گردند.

ختم کلام آقای آیت الله نورمفیدی

امیدوارم نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان، در کنار خفظ سلایق ،  انشالله بر شباهت هرچه بیشتر  نمایانندگی سلوک رفتاری وی ، در مقوله وحدت جامعه افکاری سیاسی و اندیشه ایی  ، اهتمام عملگرایانه خویش را نیز عیان سازد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار