گلستان24 گزارش می دهد؛

همه ی کنسرتهای بعد محرم و صفر و همچنین تقریبا 9 ماه آینده بدون هیچ مناقصه و هیچ اطلاعیه به یک فرد خاص سپرده شده است.

حراج کنسرت ها در گلستان

فراوان شنیده ایم " شکر نعمت نعمتت افزون کند/کفر, نعمت از کفت بیرون کند".و حداقل شکر هر نعمتی قدر دانستن آن, جلوگیری از اسراف و نگهداری مناسب آن نعمت است.
سالهای سال است که استان گلستان در میان سلایق گوناگون و در بین استانهای مختلف به لحاظ آرامش در برگزاری بی حاشیه ی فعالیتهای هنری به ویژه برگزاری کنسرت های موسیقی زبان زد تمام کشور است.تا جاییکه به دلیل تنوع و تعدد برگزاری کنسرت, لقب پایتخت کنسرت کشور گرفته است.

 

متاسفانه در سال گذشته به خصوص اتفاق یکی دو هفته ی اخیر زنگ خطری برای کفران این نعمت است. زیرا متولی فرهنگ و هنر استان خواسته یا ناخواسته فتح بابی کردند که معلوم نیست چه عاقبتی دارد و چگونه این باب گشوده,بسته خواهد شد.


براساس گفته های یک منبع آگاه، ماجرا برای آنان که نمی دانند از این قرار است که برگزار کنندگان موسیقی ,طبق روال سالیان گذشته برای ماههای آینده درخواستهای متنوع و متعدد اجرا داشتند و با رایزنی های متعدد و حتی قول و قرارها با خوانندگان مختلف کشوری, منتظر دریافت پاسخ ازسوی سرپرست معاون هنری ارشاد گلستان بودند که ناگهان متوجه شدند همه ی کنسرتهای بعد محرم و صفر و همچنین تقریبا 9 ماه آینده بدون هیچ مناقصه و هیچ اطلاعیه به یک فرد خاص سپرده شده است.
ابتدا باورش مشکل بود.اما با مراجعه متقاضیان به مدیر کل ارشاد,با پاسخی عجیب که اصلا در شان مدیر دولت تدبیر نیست روبرو شدند. ایشان نقل به مضمون فرمودند: این واگذاری در اختیار من بوده و آن را انجام داده ام و هیچ توضیح قانع کننده برای این اتفاق عجیب نداشتند.
جالبتر اینجاست که متوجه می شویم در قبال این کنسرتها چند جشنواره را به این فرد واگذار کرده اند.

 

کنسرت گلستان


یعنی با یک حساب سرانگشتی حدود 5 کنسرت و جشنواره یکجا,بدون مناقصه و مزایده و حتی اطلاعیه; بطور فله ای در اختیار یک شخص قرار گرفت.بدون هیچگونه الزام پاسخگویی به نهادهایی که ظاهرا بنای بازرسی در مورد مبالغ این واگذاری و نحوه ی قیمت گذاری, واریز و نحوه ی رد و بدل شدن این مبالغ ندارند.
برخی استدلالها با توجه به ارتباطات فردی که همه ی کنسرتها را فله ای برداشته,حکایت از ان دارد که مدیر و معاون هنری ارشاد با توجه به تغییرات مدیریتی در سطح وزارت ارشاد,به واقع خواسته اند نوعی سوپاپ اطمینان برای خود فراهم کنند.
نظر قابل اعتنای دیگر در این پرونده ی حراج اشاره به معاون هنری فعلی ارشاد برای تثبیت موقعیت خود و حتی خوابهای طلایی. برای ارتقا شغلی در آینده, دارد.این نظریه معتقد است وی که در سال گذشته عملکردی کاملا ضعیف در این عرصه داشته, با خیالی آسوده از سوی دستگاههای نظارتی دست به این کار زده است.هر چند طیف نقطه ی مقابل این حدس اصرار دارد که این تصمیم شخصی مدیر کل بوده و کسی در آن نقش نداشته است. ولله اعلم.
حال ازنظریه ها دور شویم یک پرسش باقی می ماند. وباید منتظر بمانیم و ببینیم ارشاد گلستان بعد از حراج تالار و کنسرتها و جشنواره ها, در آینده چه چیز این اداره ی بحران زده را چوب حراج خواهند زد؟!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار