حجت السلام والمسلمین مهدی پیکرستان؛

ماه رمضان یکی از پر فضیلت ترین ماه های سال است که خداوند در این ماه درهای رحمتش را برای بندگان خویش می گشاید و آتش جهنم را از روزه دارانش دور می کند.

رمضان ماه رهایی از آتش جهنم است/روزه داری ثمرات زیادی را با خود به همراه دارد

به گزارش گلستان24،امروز مصادف است با اول رمضان سال1408 ماهی که بندگان خدا به مهمانی معبود خود می روند تا با روزه داری و ندای العفو خود از خداوند طلب مغفرت و بخشش کنند.

 حجت السلام والمسلمین مهدی پیکرستان کارشناس مسائل مذهبی و استاد حوزه در رابطه با حال وهوای همین ماه و فضیلت های بی شمار آن در گفت و گو باخبرنگار ما اظهار کرد: هم اکنون ما در ماهی هستیم که به فرموده پیامبر اکرم(ص) : خواب ما عبادت و نفس های ما تسبیح و درب های بهشت باز و درب های دوزخ بسته است که این به معنای مهم بودن و پربرکت بودن این ماه عزیز می باشد.

او ادامه داد:در حدیثی آمده است که تعداد ماه ها در نزد خداوند دوازده ماه است که قلب آن ماه رمضان و قلب رمضان شب قدر است،این ماه بهترین زمان برای عبادت است که اگر افراد قدر آن را بدانند می توانند خود را از عذاب و آتش جهنم دور کنند.

وی اظهار کرد:عده ای در این ماه می گویند که ما نمی توانیم روزه بگیریم،حال و حوصله سختی های آن را نداریم؛ این ماه پر از ثمره و سود است که این افراد از آن غافل هستند،به روایتی این روزه های ما در آخرت مانند سپری است که جلوی آتش جهنم را می گیرد و آنهایی که در این ماه گرما و تشنگی را تحمل می کنند فردای قیامت  از آتش  جهنم در امانند.

حجت السلام  والمسلمین پیکرستان با تاکید بر پرهیز از اسراف در این ماه تصریح کرد:ماه میهمانی خدا با  دیگر میهمانی ها فرق می کند به عبارتی میهمانی های ما بیشتر جنبه جسمی و مادی دارد  ولی در ماه میهمانی خدا علاوه بر لذت های جسمی لذت های معنوی و روحی هم وجود دارد که به کمک آنها انسان می تواند به رشد معنوی بالایی دست پیدا کند.

وی افزود: صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن از جمله وظایفی است که شخص روزه دار باید به آن عمل و ثواب روزه خود را دوچندان کند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار