نمایش در تاریکی محض و با صدای یک موج رادیویی آغاز میشود. این موج متعلق به یکی از ایالات آمریکاست. صدای رادیو علاوه بر اینکه ما را وارد اتمسفر نمایش و داستان می کند مخاطب را در یک تعلیق فرو میبرد .

بارقه های امید در تاتر شهرستان بندرگز

نام نمایش : پلاک 729

کارگردان : مهدی کردی

بازیگران : مهدی کردی . فرهنگ عمرانی . امیر حسین صید آبادی. مهدیه کاویان . و سید فاطمه میر کریمی

کاری از : گروه تاتر محراب بندرگز

زمان و مکان اجرا : 8 الی 12 خرداد ماه 96 . تهران تاتر شهر سالن پلاتو

پلاک 729

خلاصه نمایش : داستان در خصوص یک پستچی است که به اشتباه نامه ای را که  مربوط به پلاک 729 می باشد را به پلاک 726 که ساکنان آن یک زوج خوشبخت هستند می رساند. این زوج ناخواسته وارد یک بازی میشوند . بازی  ای که به مرور عشق این زوج رابه نفرت تبدیل می کند و زندگی آنها را تا مرز فرو پاشی می کشاند .

به گزارش گلستان 24، نمایش در تاریکی محض و با صدای یک موج رادیویی آغاز میشود. این موج متعلق به یکی از ایالات آمریکاست. صدای رادیو علاوه بر اینکه ما را وارد اتمسفر نمایش و داستان می کند مخاطب را در یک تعلیق فرو میبرد . به گفته گویندگان رادیو هوا آبستن حوادث است. جغراقیای نمایش به مخاطب می گوید اگر دختری به سن و سال ماری      در منزل استادش خانم   امیلی   به آموزش نقاشی می پردازد طبیعی است و با فرهنگ آمریکا همخوانی دارد .

نمایش با ورود اتفاقی پستچی در شب کریسمس در منزل زوج جوان وارد فاز جدیدی میشود و نامه های پستچی زندگی زوج جوان را به سمتی پرتاپ می کند که از مسیر عادی و عاشقانه آنها فاصله می گیرد تا جاییکه نویسنده در مرز مثلث عشقی گرفتار میشود اما با مهارت از سقوط آن جلو گیری می کند .

پلاک 729

آقای مهدی کردی کارگردان نمایش که پیش از این نمایش های دیگری از وی شاهد بودیم  بیشترین موفقیتش در ژانر کمدی است اما کارهای قبلی او هم بیشتر در فضای غیر بومی سیر می کرد. شاید یکی از علت های آن فرار از خطوط قرمز ممیزی ها در نمایش باشد . 

کارگردان نمایش پلاک 729 با بهره گیری از سبک فاصله گذاری برشت به خوبی در انتقال مفاهیم موفق بوده است هر چند نمیتوان از کم لطفی های مسئولان تاتر کشور در تخصیص سالن «پلاتو اجرا» به هنرمندان شهرمان بگذریم ولی باید از طراحی نور  صدا . بازی خوب و قابل قبول بازیگران به ویژه خانم ها مهدیه کاویان و سیده فاطمه میرکریمی یاد کنیم که نوید بارقه های امید را در شکوفایی تاتر شهر و استان زیبای ما گلستان را میدهد

نکته بسیار مهم در طراحی صحنه به کارگیری و استفاده بجا از تمامی وسایل و آکسسوار صحنه بود که همگی در خدمت نمایش بودند و طراح صحنه با هنرمندی تمام از همه آنها به خوبی بهره گرفت و این موضوع مرا به یاد جمله معروف چخوف انداخت که اگر به دیوار قصه ات تفنگی می آویزی باید تا آخر نمایش حتما آن را شلیک کنی .

نمایش پلاک 729 نمایش شطرنج زندگیست و چه خوب هنرمندان جوان و با استعداد شهرم با اجرای هنرمندانه ی شان در این شطرنج هنری موفق و سربلند بیرون آمدند. برای هنرمندان بی توقع شهرم آرزوی موفقیت دارم و از مسئولان شهر به ویژه شورای اسلامی شهر بندرگز انتظار داریم که نگذراند استعداد های هنری شهرمان در هیاهوی سیاست فراموش شوند .

پلاک 729

حبیب الله مازندرانی

ارسال نظر

آخرین اخبار