رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: طرح تدوین خاطرات شفاهی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس استان گلستان آغاز شد.

طرح تدوین خاطرات شفاهی رزمندگان در استان گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ عباس حسن‌نیا، شامگاه چهارشنبه، در نشستی مشترک با استاندار و بنیاد شهید استان گلستان اظهار داشت: چاپ خاطرات شفاهی رزمندگان گلستانی در 8 سال دفاع مقدس در طرح قدیم حذف شد و طرح جدید تدوین خاطرات شفاهی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس استان گلستان آغاز شد.

طرح تدوین خاطرات شفاهی رزمندگان در استان گلستان

وی افزود: در طرح فعلی تدوین خاطرات از 30 رزمنده به 60 رزمنده افزایش یافته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای حفظ میراث 8 سال دفاع وقدس و از دست ندادن آن است.

به گفته وی، با تدوین خاطرات شفاهی رزمندگان اسلام، مجموعه‌ای از واقعیات ارزشمند به دست می‌آید.

حسن‌نیا اظهار کرد: در این طرح گروه‌های آموزش دیده فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون یک گروه فعال، 2 گروه آماده و 2 گروه دیگر نیز آماده همکاری هستند و تاکنون 7 مصاحبه انجام شده است.

وی با اشاره به بودجه این طرح گفت: برای این طرح نیاز به 320 میلیون تومان اعتبار داریم که باید از منابع استانی تامین شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز طرح خاطره‌نگاری والدین شهدای استان گلستان گفت: با انجمن سینمای جوان قرارداد داریم که براساس شیوه نامه کار خود را انجام می‌دهند.

محمدعلی طالع زاری اظهار کرد: بین 80 تا 90 والدین شهیدان را در استان گلستان شناسایی کرده و به ثبت خاطرات آنان می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: برای این طرح نیاز به  450 میلیون تومان اعتبار داریم  و هم‌اکنون برای کار انجام شده 2 میلیون و 500 هزار تومان داده شده اما بودجه کل این طرح در سال بیشتر از 25 میلیون تومان نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار